Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

ma feb 16, 2015 22:30

Cilinder 1 en 4 staan op bdp als de nokken naar buiten wijzen, maar ook als ze voor naar binnen wijzen.
Cilinder 1 hoort ontsteking te krijgen als de nokken naar buiten wijzen.
Als de voorste naar binnen wijzen, dan krijgt 4 ontsteking. Daar wijzen de nokken dan naar buiten.
Ah, ja dat. Ik heb beeld! Dank.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Verdeler monteren 116

ma feb 16, 2015 23:04

Compressie op een uitlaatslag? Het is al even geleden dat ik het principe van de Otto motor op school heb gehad, maar ik ben er toch vrij zeker van dat je zo'n ding op deze manier nooit aan de praat gaat krijgen.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2075
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 09:06

Hij duwt de uitlaatgassen naar buiten. Nee aan het einde heb je geen compressie. Daarom moet je dan dus ook niet vonken....De kleppen staan aan het einde wel dicht, net als bij de compressieslag.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 12:10

Ik denk dat wij iets anders verstaan onder het woord compressie. Tussen F en P zal je op beide cilinders juist wel compressie voelen, maar het heeft weinig zin om op dat moment dat te gaan controleren. Je zou dan namelijk terug moeten draaien naar F en dat is zo ongeveer de meest betrouwbare manier om een slechte afstelling te krijgen.

En als je het verschil niet kan voelen - wat voor mij aanleiding zou zijn om de kop te lichten - kan je altijd nog met een lampje naar binnen schijnen. Op een kwart slag van het F merkteken zijn tijdens de compressieslag beide kleppen dicht.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2075
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 12:54

Of je controleert gewoon of de nokken naar buiten wijzen....

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 13:51

GoTo #9
:end_loop

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1280
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 17:56

En als het dan nog niet lukt draai je toch gewoon de bougiekabels om :whistle: :jumping:
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 18:34

En als het dan nog niet lukt draai je toch gewoon de bougiekabels om :whistle: :jumping:
Die bougiedoppen passen niet op de verdelerkap... dus dat gaat niet werken... bovendien stroomt de stroom dan de verkeerde kant op... en wordt de verdeler in plaats van een verdeler dus een accumulator waardoor de accu weer jaloers wordt etc etc....

Niet aan beginnen dus!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 18:51

En als het dan nog niet lukt draai je toch gewoon de bougiekabels om :whistle: :jumping:
Die bougiedoppen passen niet op de verdelerkap... dus dat gaat niet werken... bovendien stroomt de stroom dan de verkeerde kant op... en wordt de verdeler in plaats van een verdeler dus een accumulator waardoor de accu weer jaloers wordt etc etc....

Niet aan beginnen dus!
Krijg je dan dit ?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 19:05

Helaas... je krijgt er GEEN gratis caravan van... :mrgreen:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 19:07

Helaas... je krijgt er GEEN gratis caravan van... :mrgreen:
Bummer.... :evil:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

AR823
Full Member
Full Member
Berichten: 302
Lid geworden op: za aug 11, 2012 11:38
Locatie: Oostflakkee

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 19:19

Als het kleppendeksel er toch af ligt, kun je gelijk de klepspeling ff nameten.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Verdeler monteren 116

di feb 17, 2015 22:32

Zo.

Dank voor en input om deze onzekere sleutelaar van raad en daad te voorzien waardoor ik gericht en met structuur de steek- en ringsleutels ter hand heb durven nemen.

Ze loopt. De timing moet nog, maar het overzicht is weer daar.
AR823, de klepspeling is binnen de toleranties.

De pakking is heel gebleven, de bouten zaten een beetje lossig. Ik heb wel de halve maantjes vervangen, die waren erg gekrompen :-s
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Terug naar “Algemene Technische vragen”