david
Newbie
Newbie

Re: Alfa motor 1570cc

za nov 01, 2014 21:14

@ @pm dat klopt idd en gezien de wagen zowel met gti als tt blok probleemloos 7 jaar in nederland heeft rondgereden kan ik enkel beamen dat belgie "strenger" is.
Zou ik jullie nog wat info betreffende de nord motor mogen kwa beschikbaar aantal en gangbare richtprijzen daar ik er heel weinig en vooral duur dan van kan terugvinden. Zijn deze degelijk en betrouwbaar en zien jullie , buiten groter, veel verschillen met de alfa boxers daar je deze heel veel ziet bij kever based kitcars terwijl ik er nog nooit een alfa lijnmotor heb in gezien?
Nogmaals bedankt

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 02, 2014 07:38

Staat de auto momenteel nog op nl kenteken?

De auto in nl omkeuren naar de huidige motor kost maar een paar tientjes namelijk. En dan staat hij geregistreerd met de goede motor. Of moet het de motor zijn waar de auto origineel mee geleverd is?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo nov 02, 2014 09:05

Staat de auto momenteel nog op nl kenteken?

De auto in nl omkeuren naar de huidige motor kost maar een paar tientjes namelijk. En dan staat hij geregistreerd met de goede motor. Of moet het de motor zijn waar de auto origineel mee geleverd is?
Daar dacht ik vanochtend ook aan. Auto klaar maken en omkeuren in Nl.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

david
Newbie
Newbie

zo nov 02, 2014 11:18

Deze is al enkele jaren uitgeschreven in nl maar nog niet ingeschreven omdat ik er nog werk aan had. Lijkt me idd een optie maar kan hij relatief makkelijk terug worden ingeschreven in Ndederland daar ik alle Nederlandse papieren nog heb. Hij is ondertussen al bijna 24 moest dat iets uitmaken... Volgend jaar kan hij hier een heel simpele keuring krijgen als oldtimer waarbij men de motor niet gaat controleren maar dan ben ik nog altijd kwa verzekering en keuring niet in orde daar de motor zwaarder is dan op de papieren bv bij een ongeval... Als je er zoveel geld insteekt en dit zo je passie is lijkt het me niet leuk om constant ongerust te moeten rondrijden stel dat je bv een zwaar ongeval of controle krijgt, nietwaar
Thx

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

zo nov 02, 2014 14:05

Zijn deze degelijk en betrouwbaar en zien jullie , buiten groter, veel verschillen met de alfa boxers daar je deze heel veel ziet bij kever based kitcars terwijl ik er nog nooit een alfa lijnmotor heb in gezien?
De Nord motoren zijn prima met het juiste onderhoud.
De reden dat de Alfa boxer gebruikt word in kevers en derivaten is vanwege de afmetingen. Een kever heeft zelf ook een boxer en die zijn korter en lager, maar wel breder dan een lijnmotor. Een lijnmotor past simpelweg niet onder het kever motorkapje vanwege de hoogte en steekt ook verder naar achteren uit, niet goed al dat gewicht ver achter de achteras. Een Alfa boxer doet het prima en zal zeer goed presteren in een auto van minder dan 800 kg. Er was laatst een onderwerp hier over een Bonito met Alfa boxer middenmotor, dus voor de achteras, dat is nog beter voor de gewichtsverdeling en wendbaarheid maar vanwege de langere en hogere achterkant vergeleken met de kever past ook een lijnmotor dus wel achter in een Bonito.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Algemene Technische vragen”