Ik ben heel even ePer ingedoken en alle drijfstangen voor 8V motoren zijn identiek. Tenminste, het onderdeelnummer komt in de catalogus vanaf 1988 t/m 1994 voor de 8V motorvarianten. De 16V heeft andere drijfstangen.
Mocht ik er helemaal naast zitten, dan heb ik slecht gezocht.
Groet,
Rob
Ik dacht niet dat er vanaf '88 nog 1200 en 1300 motoren in de 33 gemonteerd werden en daar gaat het eigenlijk om, vanaf 1350 zijn ze inderdaad gelijk. De 16v drijfstangen hebben andere (sterkere?) bouten voor de lagerkappen met andere schroefdraad meen ik, maar zijn wel even lang tenzij ik me nu heel sterk vergis hetgeen in het verleden wel eens voorgekomen is...
Uit foto's op ebay van nieuwe 1200 zuigers die aangeboden worden lijkt het er wel op dat de compressiehoogte daarvan hoger is, m.a.w. de zuigerpen zit lager. (spellingcontrole suggereert dat ik zuigerpen vervang door zuigerpijn)
Het gaat om deze nieuwe, lichter gemaakte en gepolijste drijfstangen die aangeboden worden, zogenaamd Trofeo drijfstangen maar in de Trofeo kit voor de Sud zaten naar mijn weten geen drijfstangen. Ik kan natuurlijk ook gewoon die Italiaan vragen naar de lengte maar dan kan weer van alles fout gaan in de communicatie of in de meting door hem...