Van de winter heb ik de Webers van mijn 33 1.3S gereinigd en voorzien van revisiesetje van carburateur winkel. Hij liep eigenlijk wel goed, maar in de 10 jaar van mijn eigendom is er nooit iets aan gebeurd, en daarvoor leek het mij ook al wel een tijd geleden. De boel netjes schoongemaakt, ultrasoonreiniger gebruikt etc. Met de nieuwe carbs erop loopt de 33 in principe goed, hij trekt als een lier, start goed (koud zonder choke) alleen bij constante snelheid merk je dat hij heel licht hikt. Ik merk het vooal in het stuur en pedalen, bijrijders merken het meestal niet.
Er zitten K&N broodtrommels op, bougies zijn 10.000km oud en hebben een mooie kleur, bougiekabels, rotor en verdeelkap zijn nieuw. Accu is wel oud en niet helemaal 100% meer.
Stationair afgesteld met Colortune, ik merkte echter wel dat hij als je volgens het boekje afsteld met colortune, minder mooi ging lopen en een beetje schommelde in toerental. Synchroonstellen gedaan met een vacuummeter, toch denk ik dat hier de uitdaging zit. Elke keer als ik iets doe aan de synchronisatie rijdt hij weer iets anders, dan is het stationair toerental te hoog, dan bokt hij iets bij wegrijden uit stilstand etc.
Wat mij wel opvalt, als hij stationair loopt, drupt de linker carburateur (berijderszijde) benzine op de gaskleppen, de andere zijde doet dit niet. Is dit normaal?
Iemand nog een paar tips? Om gelijk nog even wat discussies te voorkomen, ik weet dat carburatie een vak apart is, en ik zal binnenkort ook bij een expert langs gaan, maar als ik het niet probeer zal ik het nooit leren natuurlijk