bobine doorgebrand wat geen leuke prijs heeft.
Na deze te hebben vervangen liep ze - volgens Harry de monteur - stationair weer geweldig , maar niet voor lang.. na enkele honderd meters begon het blok te pruttelen.
Hierdoor is Harry (de monteur) weer terug gereden naar zijn garage om te kijken wat dit eventueel kon zijn. Het bleek een ingeslagen (zo noemde hij het) bougie te zijn. Deze vervangen,
weer zelfde verhaal, geweldig lopen, klein stuk rijden.. drie cilinders. Nu blijkt er dus geen compressie te zijn in cilinder 3.
Harry noemde drie dingen op wat het eventueel kon zijn;
1: iets met de carbs. ( geen idee meer wat

2: inlaatklep of uitlaatklep
3: gat in de zuiger.
Heeft iemand eerder zo'n aanvaring gehad met de 1.8 carbs? Of heeft iemand enig idee wat het kan zijn of wat vaker voorkomt?
Wanneer het blok los gehaald moet worden voor optie 2 & 3, wat is dan wijsheid qua centjes? Ander blok of het genoemde probleem vervangen?
Had gedacht dat zo'n 8v onverwoestbaar was, helaas is het tegendeel hier bewezen.

Wanneer er een ander blok erin komt, zijn de 2.0 carbs. qua ontsteking en carburateurs het zelfde als van de 1.8?