Al een week of 2 bij hoge toeren een wat inhoudende auto .
Turbo wat slapjes af en toe en in hoge toeren weinig power .
Ik ben wat vacuum slangen gaan na lopen en testen op evt koppakking lekkages etc etc
Vandaag dan echt de schrik erin op de brienenoordbrug .
Geen Turbo druk meer van de standard -7 naar max 0 en nix geen dumpvalve geluid .
Tot aan de grote Plof ... waar die precies vandaan kwam kon ik niet direct zeggen , maar het was net of er een slang ontplofde .
Ooooh Nee hey !!! Toch niet mn Turbo vast geslagen of einde verhaal .
Ben met een slakke gangetje huiswaards gegaan .. alles na gekeken .. luchtinlaat slang van turbo afgehaalt .
Maar het turbo asje draaide gewoon en zag er niet slecht uit .
nix geen olie lekkage , beetje vreemd wel ..
maar hoorde wel uit de vacuum slang die naar gasklephuis liep een zoemend geluid komen .
Na wat testjes en probeersels weer even het gas erop , maar nix geen turbo meer .
Scheit zeg , @#$#@##&#*#*# aaa!!!!@@!!!
Komt mn buurman naar me toe gelopen terwijl ik mn motor kap dicht deed .
zegt ie tegen me ... hey volgens mij zag ik net wat stoffig materiaal uiit je uitlaat komen .
???? Stoffig materiaal ? Ga ik kijken ... ja hoor glasvezelwol troep van de zogenaamde goeie RVS einddempers helemaal los gekomen door vocht .heel mijn einddemper dicht .
Zo dan ..die zit er net een half jaar op en laat bijna mijn motor in de soep lopen .
Heb de demper helemaal leeg gestrokken een volle emmer met vochtig glasvezel en wat roestig staal van de binnenpijp .
Heb ik heel internet af zitten zoeken naar een Turbo probleem is het gewoon een dichte uitlaat waardoor mijn turbo zijn druk niet meer kon leveren en juist terug kreeg geduwd .
Bijna een hoop geld weg gegooit pffffff .. thx to the aftermarket dempers
dus voor een ieder met het gevoel dat zijn auto inhoud , check je RVS demper maar als eerste
Oja ... wat een power weer !!!