Ik heb mijn 166 2.0 twinspark nu ongeveer twee jaar.
Met koude motor is het s'morgens een ramp om fatsoenlijk weg te rijden.
Bij de Alfa dealer zeggen ze dat het normaal is. Hij wordt koud geknepen i.v.m. de emissienormen. Maar zo erg dat je nog niet eens bromfietser ( niet opgevoerd ) kunt inhalen  gaat me wat ver. 
Maar volgens mij zit het hem in de luchtshoeveelheidsmeter.
Als de koelvloeistof temperatuurmeter in de buurt van 60 graden komt voel je ineens dat hij niet meer inhoudt. 
Is dit fenomeen bij iemand anders ook al eens voorgekomen.
Ik hen een 166 2.0 twinspark 155pk met 70.000 km met een motronic 5.5 injectie systeem.
					
															
															





 Ja, ik hoor dat het van alles kan zijn.Nu moet ik Dinsdag toch naar de Dealer voor iets anders, laat ik ze toch maar even verder zoeken. misschien vinden ze wat bij het uitlezen. Ik heb immers nog 2 maanden garantie dus maak ik er nu nog gebruik van!
 Ja, ik hoor dat het van alles kan zijn.Nu moet ik Dinsdag toch naar de Dealer voor iets anders, laat ik ze toch maar even verder zoeken. misschien vinden ze wat bij het uitlezen. Ik heb immers nog 2 maanden garantie dus maak ik er nu nog gebruik van! 
 Geef hen misschien de tip van de temperatuursensor, spaart een hoop zoekwerk. Maar het diagnosesysteem zal de fout wel aangeven.
  Geef hen misschien de tip van de temperatuursensor, spaart een hoop zoekwerk. Maar het diagnosesysteem zal de fout wel aangeven. 


 Wel kenden ze het probleem, waarschijnlijk de thermosensor in de luchtmassameter.Maar dit kunnen ze alleen meten als de motor koud is.
  Wel kenden ze het probleem, waarschijnlijk de thermosensor in de luchtmassameter.Maar dit kunnen ze alleen meten als de motor koud is.