BasB
Newbie
Newbie

Startonderbreker Giulietta Spider 1959 eerste model.

zo jan 26, 2014 22:34

Beste Alfa Romeo liefhebber,

Ik ben volledig nieuw op dit forum en totaal onervaren. Ik heb 2 weken geleden een Alfa Romeo Giulietta spider 750 gekocht uit 1959 bij Stolze in De Lier. De auto rijdt gewoon en kan er een hoop plezier mee gaan beleven (wel moet er cosmetisch het ea aan gebeuren. Wat ik eigenlijk graag van jullie zou willen weten is wat jullie kunnen adviseren qua startonderbreking. Ik kan het wiel opnieuw gaan uitvinden maar waarom niet vragen naar jullie ervaringen.

Ik verneem graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,
Bas Bierens.[/i][/b]

mark156
Advanced Member
Advanced Member

RE: Startonderbreker Giulietta Spider 1959 eerste model.

ma jan 27, 2014 12:01

Ik denk persoonlijk dat een startonderbreker weinig toevoegt; bij zo'n auto is het zó makkelijk om een startonderbreker te ''by-passen'' om hem op te starten en ermee weg te rijden... mijn mening; niet doen, zonde van het geld... dan kun je beter een volledig klasse 3 alarm in laten bouwen zodat-ie in ieder geval niet onopgemerkt weg te halen is. By the way.. PB :wink:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma jan 27, 2014 18:45

De makkelijkste startonderbreker is de bobinekabel meenemen in je tas.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

AR823
Full Member
Full Member

ma jan 27, 2014 19:13

Het simpelste is een verborgen schakelaar ergens onder het dashboard. Je kunt bijv de stuurstroomdraad van de startmotor hierop aansluiten,
Maar ook de plusdraad van de bobine. In het eerste geval zou je hem nog aan kunnen duwen, in het tweede geval is er geen ontsteking.
Je kunt dus beiden doen.

mark156
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 27, 2014 19:20

Euhm... is het wellicht handig om dit soort trucjes niet openbaar te posten, maar via PB tips te geven?
Vróegàh;
Nu;

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 27, 2014 23:08

Euh.... allemaal oud nieuws hoor. Jan de autojatcrimineel kent ze allemaal wel....

Te simpel te jatten dit. Sloten peanuts, etc.
Monteer onder t dash een hoofdstroomschakelaar, en vergeet niet het rode sleuteltje MEE TE NEMEN.

Maakt t de dief te lastig. Duurt te lang. Jat ie wel een andere.

Maar pas op, dit soort spul wordt wel op bestelling gejat.
Goed verzekeren, www.aves.nl , of FO hier een pb sturen.
En heel goed taxeren. Rietveld taxaties, heel veel verstand van Alfa. Vraag ook je verzekeringsman naar de voorwaarden en mogelijkheden!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 27, 2014 23:21

Wapenvergunning aanvragen en op de ruit plakken... :wink:

Idd wat Rik zegt, dit is een auto die op bestelling gestolen wordt of puur om het gemak. opletten met waar je gaat parkeren en niet buiten laten staan zijn de beste voorzorgen die je kunt treffen.

laatst een heel simpele truc gezien. Daar hadden ze een gat gemaakt onder de handremhendel waardoor je een hangslot kon doen als je de handrem helemaal aantrok. Daardoor kan de handrem niet omlaag en dan rijd je niet makkelijk weg. :wink:

Een simpele brandstofafsluiter plaatsen van een lpg installatie is ook een leuke. schakelaar daarvoor kun je overal verstoppen en als de vlotterkamers leeg zijn staat de dief ergens midden op straat vol in de kijker... :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

mark156
Advanced Member
Advanced Member

di jan 28, 2014 10:49

Een mooi sportstuur met een quickrelease... of een simpel benzinekraantje op een verborgen plek... of een klep in de uitlaat zoals bij een vrachtwagen met een ''open pijp'', met een schakelaar op een verborgen plek...

Én goed verzekeren ja.. desnoods een GPS-tracker erin; ik ken een verhaal van een Mercedes met een GPS-tracker erin die gejat werd, auto werd een paar uur later in de haven van Rotterdam teruggevonden in een zeecontainer. Is denk ik alleen wel te ''hacken''?.. Dit zijn inderdaad auto's die op bestelling worden geklauwd, is niks voor ''gelegenheidstuig'', is véél te opvallend en moeilijk te helen..
Vróegàh;
Nu;

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 28, 2014 13:42

Zorg idd dat het fysiek moeilijk wordt, met zo'n handrem naar versnellingspookslot of zoiets.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Het-Licht
Guru
Guru

ma feb 03, 2014 00:42

Ik heb 10 jaar in de beveiligings techniek gewerkt en in die jaren heb ik een aantal dingen geleerd.
- Als ze het echt willen hebben krijgen ze het toch wel mee.
- Gelegenheid maakt de dief.

De eerste is bijna niet tegen te beveiligen, het enige wat je kan doen is het zo moeilijk mogelijk te maken om zo pakkans te vergroten. Alarm, gps tracker en meer high tech spul zal je dan nodig hebben.
Tweede is makkelijker, zorg dat de gelegenheids dief niet het idee krijgt: makkie! Zo'n pook handrem ding is leuk tegen de gelegenheids dief tegen te houden, die kijkt door het raam en ziet hem dan om vervolgens bij de andere auto te kijken. Verstopte schakelaartjes e.d. zijn leuk maar de gelegeheids dief heeft tegen die tijd al wel schade gemaakt om in de auto te komen en als hij zijn vak verstaat heeft ie dat soort knopjes zo gevonden of de auto alsnog zo aan de praat.

Wat je jezelf dus af moet vragen, waar wil ik me wagen tegen beveiligen. Jou soort auto is niet van het soort dat in grote getalen gejat wordt omdat ze makkelijk door te verkopen zijn zoals jonge moderne auto's. Als ie echt om de centen gejat wordt dan is dat waarschijnlijk op bestelling voor eventueel onderdelen of om te katten, maar hoe groot is de kans met deze auto?
De kans is groter dat de auto gejat wordt omdat het een makkie is, dikke kans dat ze er mee gaan joyriden en de auto dumpen, al dan niet gecrashed.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 03, 2014 19:41

Het licht

Treffend gezegd. Eens.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”