Dat is wel mijn doel
Hoe vervang ik de rubbers dan aan het eind van
de stabi .
Gr patrick
Die in die bus zitten bedoel je?? Die zijn idd lastig, maar ook met de stabi op de werkbank zijn het ettertjes.
Die ringen die ze op hun plek houden zitten gefelst op een bus. Er af is niet zo'n punt, een ring slopen en dan komt het hele zwikkie eruit, maar weer op die mannier monteren is een drama, temeer omdat de rubbers een beetje op spanning moeten zitten.
Ik heb het zo gedaan:
Ringfelskant voorzichtig aan één kant (waar je tegen aankijkt) los gepeuterd en de boel verwijderd. De verwijderde ring met felskant goed pas gemaakt op de bus zodat de tussenafstand gewaarborgd blijft. Dan de bus met de nog vaste ring en de rubbers met vet in de stabi frommelen. De losse ring met een lijmklemmetje over de busuiteinde drukken tot ze goed op de oude plek zit en de rubbers dus de spanning krijgen die ze moeten hebben. Daarna de vork die naar de triangel gaat gepakt en door behoedzaam schuiven het hele zwikkie doorduwen en de vork de plek van de tang laten innemen. Met de bout de boel weer vastzetten.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.
Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149