Zelf evaring met nankang (en zo ja welk type) of verjaardag/kantineoptwerk/van horen zeggen waarheid?
Mijn ervaring is nl dat dit een van de betere budgetmerken is. En ja banden hebben een zwaar leven bij ondergetekende...
Grtz,fRank
Het is inderdaad de betere van de budgetmerken. Maar vriend van me heeft een groothandel in banden en velgen, samen rijden we rally met een E30 M3 en gaan regelmatig trainen/verkennen met een E30 325i (het is een braadworst-man, italianen komen er niet meer in na veel ellende met een integrale, spijtig genoeg) en daarop staan budgetbanden (je weet wel waarom

). Als het nat is verloren de NS-2's soms zéér onvoorspelbaar hun grip. In het droog wel een behoorlijke band. (heb ook niet gezegd dat het regelrechte brol is)
Wanli en LingLong ook elk 1x geprobeerd maar die komen er zeker niet meer op.
Verder monteert hij ook jaarlijks honderden sets budgetbanden op velgensets (mensen kopen vaak velgen en vallen dan uit de lucht als er nog banden op moeten ook, reactie: het goedkoopste is goed genoeg). Het valt gewoon op hoeveel van die banden voortijdig vervangen moeten worden wegens karkasbreuk, blazen op het rubber en loopvlakscheuren.
Nangkang is nu wel een merk dat evolueert en investeert, en dat merk je wel. Maar Linglong en Wanli daarentegen...
Na een paar 'warme' momenten ben in weigerachtig geworden tegenover oosterse budget-merken. (en continentals

)
Dan liever een Kumho, Fulda, Hankook of iets dergelijks. Die hebben allemaal grote namen achter zich of al dan niet ervaring in het competitiemileu) en dat merk je toch in de kwaliteit.
Om af te sluiten: Als je een budget band koopt weet je dat het mss wat minder kan zijn. Op iedere auto en met iedere chauffeur zal de reactie anders zijn, en ik geloof graag dat je goede ervaringen hebt met Nangkang. Het is en blijft een subjectief verhaal...