Als je stalen leiding nog goed is dan is dit nog wel te redden.
Eerst maak je de slang (of wat daar nog van over is) los dan zou de nippel makkelijk moeten kunnen draaien en kan je hem over de leiding verschuiven. Zit de nippel vast probeer hem dan voorzichtig los te wrikken zonder de leiding te torderen
Nu snij je de leiding vlak naast de flens af en dan kan je de oude nippel van de leiding halen. Een nieuwe nippel er over de leiding schuiven en dan met een flens tooltje een nieuwe flens aan de leiding maken. Omdat de leiding nu ca. 1cm korter is geworden zal je hem iets moeten verbuigen.
Wees er zeker van dat de leiding nog in goede staat is want over het stukje leiding dat ik in de foto zie zit een plastic slang. Verderop heeft de leiding een plastic coating en die is zeer zwak en bij ongeveer elke beugel waarmee die vast zit, zit wel een beschadiging (en dus roest).
Zoals ik al eerder schreef, ik was bij mijn 155 enorm geschrokken toen ik de slechte conditie van mijn oude remleidingen zag, ook de roest op stukken leiding die toch op een redelijk beschermde plaats onder de auto zat.
De meest verstandige keus is om de hele leiding uit de auto te halen en naar een specialist te gaan die dan een nieuwe voor je maakt. En dan aan jouw de taak om die te monteren.
Een hele leuke klus vooral als je weet dat remleidingen en kabelbomen de eerste onderdelen zijn die in de fabriek aan een carrosserie gemonteerd worden.