Welke et waarde is ok voor een 75 V6?
Who knows
Het gaat evt. om 17" velgen 5x100.
Het schijnt dat er pasbouten zijn om deze op steek 5x98 te monteren?????
Wat zijn dat voor bouten??
Greetz Erwin
Dat zijn centreerbouten. Daarme vang je het steekverschil op.
Ik heb ET24 onder TS en het bevalt prima. Deze is kleiner dan originel=de wielen staan iets meer naar buiten maar het voelt lekkerder in de bocht.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3
pasbouten gaan niet lukken want je hebt wielmoeren op je V6 zitten dus je hebt pasmoeren nodig en ik weet niet of die bestaan. Als ze wel bestaan en je zorgt dat het centreergat goed past (want daar draagt het wiel op..) dan moet het lukken, ook zonder trillingen...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam
Centreren lukt altijd. Desnoods laat je het naafgat opboren to 63 of zo en draai je een kunststof ring. Heb je ook geen last van alu op staal corrosie Veel succes ermee.
Aha wat een wijsheid binnen de club toppie !
Klopt het zijn moeren was er ff niet bij denk ik..
Dus als ik het goed begrijp is het prima te doen.
Oja de wielen die ik gezien heb hadden et-waarde 30 !Dat kan volgens wij wel of????
Anders misschien toch gewoon 5x98 alleen die zijn vrij schaars
ET30 kan gemakkelijk volgens mij; Ik heb er 7,5jx16et30 (205/45 16) op liggen (normaal; nu winterbandjes op 14inch ) en denk zelfs na of ik achter niet nog een spacertje van een cm nodig heb.
Hmmm; Ik heb onder mijn racer ET25 (met 15inch en 200mm brede slicks) met een spacer van 1cm gehad. Toen had ik in bepaalde bochten heel lichtjes de spatbordrand in de slick lopen (stelde erg weinig voor, toch maar ff randje weggeslepen).
Als je een 9J neemt met een 225.40.16 band bijv. dan plooit de band zich mooi op de velg ( naar binnen toe trekken , weet de vakterm effe niet ) zodat ie minder snel tegen de randen aanloopt. Als er ruimte is voor 245.35.17 moet er bijna wel ruimte gezoeg zijn voor 10J. Zal wel spannend worden. Ben benieuwd !