Roy Hartgerink

Nog een stotterende motor

zo jun 19, 2005 09:34

Hi,

Dit keer betreft het een 156 2.0 JTS uit 2004. Wanneer je accelereert tussen de 2000 en 3000 tpm begint de motor te stotteren. Acceleer je erg heel rusig, is er niks aan de hand. Geef je iets meer gas.....stotter de stotter de stotter. Laat je het gas los, stopt het stotteren direct. Soms geeft de Alfa-control dan een signaal af; "storing in motormanagement". Boven de 3000 tpm is niks meer aan de hand.

Nu heb ik reeds de dealer bezocht. Hier hebben ze test gereden, haar aan de computer gehangen, mij € 52,- laten betalen en het probleem niet verholpen. Volgens hen en hun computer is er niks aan de hand. Eerst deed de motor alleen stotteren als ze het nog koud had. Nu stottert ze ook als ze het warm heeft.

Wie oh wie kan me tips geven om het euvel te verhelpen? Bij voorbaat dank.

Groeten,
Roy.

Remco S
Guru
Guru

RE: Nog een stotterende motor

zo jun 19, 2005 17:03

heeft de garage ook gereden met de auto en de examiner erin? Misschien dat je een brandstofdruk probleem hebt. (zou je moeten kunnen aflezen op de examiner als je rijd)

Roy Hartgerink

Re: RE: Nog een stotterende motor

zo jun 19, 2005 22:25

heeft de garage ook gereden met de auto en de examiner erin? Misschien dat je een brandstofdruk probleem hebt. (zou je moeten kunnen aflezen op de examiner als je rijd)
Yep, hebben ze gedaan.

C.M.
Newbie
Newbie

ma jun 20, 2005 00:10

Wat voor geluid maakt je motor???? Net of je luchtfilter ontbreekt?????????????
Trekt hij ook nog wel vlot op?????????????
Voel een aan de uitlaat of er wel voldoende uitlaatgas uit stroomt.
Is dit niet het geval dan zit misschien ja kat wel dicht en krijg je ook dit soort problemen.
Gr. C.M.
BEROEP: ALFA MONTEUR
Race engineer alfa 147 gta cup
kampioen 2004 o.c.
Fiat 850, 128, 128 rally, 131, Ritmo 85s, Croma 2.0
Alfa 156 1.8

Roy Hartgerink

ma jun 20, 2005 07:26

Motor maakt geen vreemde geluiden. En ja, trekt ook vlot op. Probleem zit alleen tussen de 2000 en 3000 tpm. Ik mag aannemen als de kat verstopt is, ik dat over het gehele toerengebied voel, toch?

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 09:09

Roy, bel Eric Stevens nou maar effe :wink:

156psycho

ma jun 20, 2005 17:30

Zijn er ook dealers die niet gelijk poen willen zien terwijl ze het probleem niet hebben verholpen?

Wordt er een beetje gek van ik ben nu ook naar een goede alfa romeo dealer geweest, die wilde er wel naar kijken maar kost 150,- voor twee uurtjes.

Hij beweert dat ie "dan wel wat meer weet" maar ik ben van mening dat ze in die twee uurtjes alleen maar dezelfde conclusies gaan trekken als mn vorige dealer waar ze een hele dag aant zoeken zijn geweest.

Maakt mij niet uit als ik een paar honderd euro moet betalen maar maakt het zootje dan ook.

Roy Hartgerink

ma jun 20, 2005 17:58

Ik begrijp je frustratie, maar ik had graag tips :-).

Remco S
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 18:31

Zijn er ook dealers die niet gelijk poen willen zien terwijl ze het probleem niet hebben verholpen?

Wordt er een beetje gek van ik ben nu ook naar een goede alfa romeo dealer geweest, die wilde er wel naar kijken maar kost 150,- voor twee uurtjes.

Hij beweert dat ie "dan wel wat meer weet" maar ik ben van mening dat ze in die twee uurtjes alleen maar dezelfde conclusies gaan trekken als mn vorige dealer waar ze een hele dag aant zoeken zijn geweest.

Maakt mij niet uit als ik een paar honderd euro moet betalen maar maakt het zootje dan ook.
Diagnose stellen kost tijd, en tijd is geld tegenwoordig, ik denk dat ieder bedrijf wel geld rekend als ze uren in een auto stoppen (de bedrijven moeten uiteindelijk toch ook de huur, en het personeel betalen)

matra sports
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 18:56

Bij mij was het de temp.sensor. Ook bokken rond dat toerental. Eric kon het constateren na een rondje met de break out box ertussen.

Groeten
jos

Andretti Molletti

ma jun 20, 2005 20:40

Als je rijdt met de Examiner kun je exact zien wat je mengsel doet bij een 2.0JTS, want daar zit een Lineaire Lambdasonde standaard in... rijden kijken en denken...
Tank je wel zwavel arm Roy??
Probeer iig eens 98 en of een ander merk... de V-power uit Djermanie schijnt goed te werken en een bekend probleem bij die JTS-en is vervuilde injectors en vieze zwavelrijke katten...

Dat je geld betaald voor je diagnose is helemaal correct... maar dan moet je wel een goede diagnose stellen!
Je koopt toch ook geen lekke band en zegt dan ow das pech voor mij???? :shock:

Roy Hartgerink

di jun 21, 2005 21:57

Oké heren, bedankt de tips. Ik ga op onderzoek uit en laat weten hoe het afloopt.

In tank overigens alleen maar in Djermuhnie (zo schrijf je dat :-)).

rookie73
Newbie
Newbie

zo apr 07, 2013 10:37

Oké heren, bedankt de tips. Ik ga op onderzoek uit en laat weten hoe het afloopt.

In tank overigens alleen maar in Djermuhnie (zo schrijf je dat :-)).
Hoi Roy,

De problemen en storingsmeldingen die ik met me 156 SW 2.0 jts (2005)heb, komen overeen met jou verhaal. Vooral bij vol gas en tussen 3.000 en 4.000 toeren, dan houdt de motor in, stottert ie.. Als ik dan gas iets loslaat, pakt hij weer volledig op en heb ik me vermogen terug. + foutmelding in het motormanagement ( meestal misfire 1, maar de bobines zijn allemaal al vervangen) Wat was uiteindelijk de oplossing van jouw probleem? Hopelijk kun je me verder helpen..

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo apr 07, 2013 11:47

De meeste posters in dit topic zijn inmiddels lang niet meer actief :wink:

rookie73
Newbie
Newbie

zo apr 07, 2013 11:49

De meeste posters in dit topic zijn inmiddels lang niet meer actief :wink:
Dank voor je reactie.. Dat zou jammer zijn.. Enne: Eens een Alfa, altijd een Alfa, toch?

Terug naar “Algemene Technische vragen”