A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 13:36

We hebben het hier over een JTS motor. Eerst hogedruk brandstofdruk meten, is dat niet genoeg, dan de druk/flow van de opvoerpomp in de tank meten. Is lastig zonder diagnoseapparatuur, klopt, maar zonder deze spullen kom je vaak niet ver met een moderne Alfa. Als je de pomp hoort lopen wil dat overigens niet zeggen dat er ook voldoende druk en flow is.
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Alexbrz
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 22, 2011 13:08

Re: RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 13:38

Dat klopt Arie, maar ik neem aan dat deze meneer geen uitleesapparatuur bij de hand heeft en hij kan ook niet naar een garage rijden. Dus dan ga je de meest logische oorzaken bedenken. En ik had vorige week een 145 met hetzelfde probleem. Daar heb ik ook gelijk een andere pomp ingezet zonder verder ook maar iets te meten of testen, gewoon omdat logisch denken meestal de oplossing is :lol: Heel veel anders kan het niet zijn, immers de motor loopt, valt daarna uit. Dus computer, zekeringen/relais zal het niet zijn, dan slaat hij helemaal niet aan. Maar goed, uitlezen kan nooit kwaad natuurlijk. In mijn geval brandde er geen motormanagement lampje en waren er geen foutmeldingen. Ik weet natuurlijk niet of dat in dit geval ook zo is.
Hier ook geen storingslampjes. Wel een heel vervelende plaatsing van de pomp, alleen bereikbaar door een klein luikje in de kofferbak. Maar daardoor krijg ik de pomp er natuurlijk nooit uit... Iemand hier ervaring mee? moet ik de hele tank er onderuit laten zakken, het zal toch niet?

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 13:38

Benzine nivo is idd een goeie ! Je zal niet de eerste zijn die dat over het hoofd ziet.
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Alexbrz
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 22, 2011 13:08

Re: RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 13:41

Benzine nivo is idd een goeie ! Je zal niet de eerste zijn die dat over het hoofd ziet.
Klopt, maar dan zou ie ook niet heel even lopen. Benzinenivo is (helaas) in orde.

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 13:44

Niet gelijk die pomp trekken, eerst meten !
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 14:03

Niet gelijk die pomp trekken, eerst meten !
Zal ook wel lastig worden, wij kunnen alles meten Arie, maar als je die apparatuur thuis zelf niet hebt... Wellicht is het handiger om de auto naar een garage te slepen en daar even uit te laten lezen en brandstofdruk te meten?

Alexbrz
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 22, 2011 13:08

Re: RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 14:13

Niet gelijk die pomp trekken, eerst meten !
Zal ook wel lastig worden, wij kunnen alles meten Arie, maar als je die apparatuur thuis zelf niet hebt... Wellicht is het handiger om de auto naar een garage te slepen en daar even uit te laten lezen en brandstofdruk te meten?
Ik heb FiatEcuScan, kan ik mijn alfa-166 aangepaste OBD kabel ook in mijn GT gebruiken? (aanpassing was volgens mij om de airbags uit te kunnen lezen in de 166)

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

di nov 13, 2012 15:27

Dat zou moeten kunnen inderdaad.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1219
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

wo nov 14, 2012 16:20

Ik ben even in het wph gedoken en daar hebben ze een aantal stappen:

- controleer brandstof in de tank, lage druk opvoer en druk in de hoge druk leiding. Dit kan met mechanische middelen gebeuren of via diagnose software.
- controleer ook of timing nog klopt.
- controleer foutmeldingen in de ECU voor diverse sensoren. Nokkenaspositie, BDP, temperatuur, maar ook brandstofdruksensoren.

Komt uit bovenstaand niets vreemds, vervang de ECU.

Wellicht met de middelen die je hebt, kun je de nodige tests uitvoeren en de juiste diagnose stellen.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Alexbrz
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 22, 2011 13:08

RE: Uitvallen Alfa GT 2.0JTS na +-3sec

do nov 15, 2012 13:35

Zonder doormeten uitgekomen, even de benzinetoevoerleiding losgehaald en verlengd tot naast de bestuurdersdeur, starten en kijken wat er gebeurd.
Nul comma nada, geen enkele benzinedruk vanaf de opvoerpomp. Vanavond even uitbouwen kijken of het te herstellen is, of een nieuwe erin.

Terug naar “Algemene Technische vragen”