BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Remblokken Alfa SZ

do mar 29, 2012 16:13

Ik vind op mijn MQ referentielijst brutoprijzen :
E4507 (voor 75 3.0 V6) : € 228 voor Rs4-2 in vergelijking met € 279 voor E1408 Rs4-2 (gta blokken)
dus als je voor nettoprijs dezelfde verhouding zou toepassen moeten Rs4-2 E4507 bij Mosa Frein iets van € 129 excl.Btw/transport gaan kosten .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 29, 2012 16:42

Ik heb maar effe 'n mailtje gestuurd :

E4507 RS4/2 : 121,05 €uro/net/jeu/HTVA : de stock.

Port normal : 12 €uro + TVA. Verzending .
Port contre remboursement : 23 €uro + TVA. Verzending onder rembours .

Prego

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Remblokken Alfa SZ

do mar 29, 2012 18:07

Die Pagid-blokken kosten gewoon 200 euro ofzo?
Dat vind ik teveel om eens te proberen.

Wat kosten die CL-dingen?
Gewone CL RC5 is dus niet meer te krijgen voor Alfa SZ?

Dan neig ik toch naar standaard EBC of evt EBC Greenstuff nu. (DP2197)
Die laatste kosten 88 euro ongeveer.
Setje blokken doe je met een SZ die naar ik aan neem niet heel veel km's maakt wel jaar of 4 mee.
Meerprijs tov setje andere blokken die misschien toch ook niet helemaal "je van het" zijn is circa E100.
Of te wel een meerprijs van E25 per jaar voor een set blokken met goede referenties.
Dat valt toch wel mee? Als je ipv ferrodo gelijk de pagids had gehad had je geld al uitgespaard, en lekker kunnen remmen.
Als je pech hebt koop je nu weer iets wat toch tegen valt uiteindelijk. Dat is pas echt duur.
Overigens blijft het originele remsysteem van een 75V6 en dus ook SZ, ondanks iets grotere schijven, altijd behelpen. Het is gewoon niet gewelding. Met een TS'je kom je er nog wel mee weg als alles 100% ok is. Met een zwaardere en snellere V6 niet.
Mijn enige straat 75 met standaard remmen die echt fijn remde was een 75TS met een setje op een trackday helemaal afgeleefde pagid blauw blokken. Zo gekocht. Niet lang daarna andere blokken gemonteerd.(geen pagid) en was een stuk minder.

NB ik heb geen ervaring met EBC dus je hoort mij niet zeggen dat het niet goed is. Ik zeg alleen dat pagid blauw wel heel goed is. Overigens zit er dacht ik op pagid blauw geen type goedkeur straat gebruik. (weet het niet zeker) en dat is dan wel weer punt om over na te denken.

Gr,
DJ

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 29, 2012 18:15

gele Pagid raad ik niet aan : koud lastig en onvriendelijk voor de schijven .

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 29, 2012 18:52

http://www.isa-racing.com/index.php/cat ... laege.html

Pagid Rs 4-2 is perfect op straat bruikbaar

maar DS performance is volgens mij beter geschikt voor straatgebruik dan 2500 : http://www.isa-racing.com/index.php/cat ... laege.html
Hebben we op een berlina (105 serie) met gasinstallatie (dus iets zwaarder dan standaard)
Ik ben er niet van onder de indruk.
Gezien feit dat 105 serie 2ltr remsysteem grotere blokken heeft en degelijkere remtangen dan een SZ (die wel weer iets grotere schijven heeft) verwacht ik er niet veel van op een SZ.
Op mijn bertone (tov berlina ruim 150 kilo lichter, zelfde remsysteem) voldoet het wel. Is wel de voorgangen van ds performance, de ds2000.

Gr,
DJ

Harry_zagato
Full Member
Full Member

vr mar 30, 2012 08:53

Ik heb al die normale Ferodo's besteld, kosten nog geen 30 euro dus wel een gokje waard.
Ik ben bang dat die dure Pagid's toch te racey zijn en dus niet bevallen.

Dat de std remmerij van een SZ niet fantastisch is, klopt idd.
AP 4-pot systeem schijnt een goede upgrade te zijn. GTA-remmen ook, maar die passen niet in 16".
Misschien ga ik ze ooit eens upgraden.

@DJ : 105-remmen beter en degelijker dan SZ-remmen? Zou best kunnen hoor, maar ik hoor dat voor het eerst.
Degelijk heeft ook met onderhoud en gebruik te maken lijkt me. SZ's staan eigenlijk altijd binnen en hebben niet teveel km's gemaakt.
Remklauwen etc zien er meestal nog keurig uit na 20 jaar.

Ik heb een splinternieuw doosje DS2500's in de verkoop nu, aangezien ik die toch niet meer ga gebruiken.
Voor de liefhebbers :
http://link.marktplaats.nl/545426896

Te gebruiken op Alfa 75 en SZ o.a.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 30, 2012 09:07

Ik heb al die normale Ferodo's besteld, kosten nog geen 30 euro dus wel een gokje waard.
Ik ben bang dat die dure Pagid's toch te racey zijn en dus niet bevallen.

Dat de std remmerij van een SZ niet fantastisch is, klopt idd.
AP 4-pot systeem schijnt een goede upgrade te zijn. GTA-remmen ook, maar die passen niet in 16".
Misschien ga ik ze ooit eens upgraden.

@DJ : 105-remmen beter en degelijker dan SZ-remmen? Zou best kunnen hoor, maar ik hoor dat voor het eerst.
Degelijk heeft ook met onderhoud en gebruik te maken lijkt me. SZ's staan eigenlijk altijd binnen en hebben niet teveel km's gemaakt.
Remklauwen etc zien er meestal nog keurig uit na 20 jaar.

Ik heb een splinternieuw doosje DS2500's in de verkoop nu, aangezien ik die toch niet meer ga gebruiken.
Voor de liefhebbers :
http://link.marktplaats.nl/545426896

Te gebruiken op Alfa 75 en SZ o.a.
Pagid blauw is perfect op straat! ik denk dat er qua remmen een wereld voor je open gaat, en dat de concluise is dat upgraden niet meer nodig is..(goedkoper dan dus ook..). Overigens deed ik op mijn eerste racer (ALFETTA gtv 2000 met standaard remsysteem, alleen Tarox schijven en Pagid blauw ) 4 raceseizoenen met de blokken, maar nu rem ik ook niet veel. Dus op straat zal dat alleen maar langer zijn bij beperkter gebruik.
EBC hoor ik geen goede ervaringen mee, maar dat is van mensen die racen dus hoge eisen hebben.
Het is allemaal erg persoonlijk. Wist niet dat Pagid geen straattoelating heeft, wist niet eens dat dat bestaat voor remblokken, maar het lijkt mj stug dat ernaar gekeken wordt als er iets loos is, hooguit of blokken goede dikte hebben.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 30, 2012 09:51

Vreemd dat Gta remmerij niet pas te maken is voor in SZ velgen, Alhoewel ;

Mijn allereerste contact met Motorquality dateert alweer van 1995 : toen ik voor de Gtv 6 2.5 racer een remsysteem zocht ben ik bij MQ uitgekomen ;
Zij boden me een kit aan van SZ trofeo : bestaande uit 4-pots brembo's, bells met 320mm ring en adaptors + blauwe Pagid E1408(zo heb ik Pagid blauw ontdekt ...) . Motorquality is de aftermarket distributor van brembo(-sabelt groep intussen) en voor meer dan de helft aandeelhouder is brembo ...
We hebben daar idd. de achterste 8" velgen van de SZ geleend omdat de 7" vooraan enkel met spacers pasten .

De Gtv rijdt nog steeds met die remmen met de maatjes van Timmermans waar ik 'm aan verkocht heb . http://www.timsys-racing.be/

De kit is begrijpelijkerwijze niet meer in't aanbod, maar mits een adapter en spacer kan je de 305mm Gta remmerij makkelijk aanpassen lijkt me .

Terug naar “Algemene Technische vragen”