Fransinge
Member
Member

Oproep aan alle spider serie 3 carb. bezitters

do aug 04, 2011 13:28

Jongens, ik kom er niet uit, willen jullie voor mij eens even onder de motorkap kijken en mij vertellen waar bij jullie de vacuumvervroeging van de ontsteking op het blok aangesloten zit en waar het slangetje vanaf de carterventilatie op het kleppendeksel ?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite,

groeten,

Frans

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Oproep aan alle spider serie 3 carb. bezitters

do aug 04, 2011 17:01

Vacuumslangetje carterontluchting gewoon weg laten en afpluggen.
Op het inlaatmanifold zit aan de voorkant bij cil 1 in de buurt van thermostaathuis een slangpilaatje geschroefd voor aansluiting van een vacuumslangetje,
Carburateur van cil 1 heeft een buisje voor aansluiting vacuumslang. Vlak voorbij de gasklep. Steekt schuin de carb.
En en ander is afhankelijk van bouwjaar. Als inlaatmanifold of carb's van ouder type afkomstig zijn ontbreekt er wellicht een aansluiting.

Gr DJ

Fransinge
Member
Member

do aug 04, 2011 17:25

Zoals ik het nu zie en zoals het nu aangesloten is krijgt de vacuumvervroeging nu alleen vacuum van cil.nr 1, ik ben echt benieuwd hoe het origineel in elkaar hoort te zitten, bovendien heb ik alle pakkingen van het inlaatspruitstuk en de aanzuigrubbers vernieuwd, toch gedraagt de motor zich stationair alsof hij valse lucht trekt ergens.
Als ik de motor uitzet hoor ik gedurende enkele minuten een zacht sis-geluid dat bij de remservo vandaan komt.
Welnu, welk slangetje hoort officieel waar ?

groeten,

Frans

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do aug 04, 2011 17:30

Alleen vacuumvervroeging van cil 1 is correct.
Het gesis bij je rembekrachtiger is zeker niet correct en veroorzaakt 99% zeker het slechte lopen van de motor (valse lucht naar cil4)

Gr DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 04, 2011 21:41

Die vacuumslang naar de bekrachtiger zou ik dan maar snel vervangen, dit heeft al menig Nordje de das om gedaan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Fransinge
Member
Member

vr aug 05, 2011 16:10

Nope, slang is dicht, servo is dicht, het sissen kwam van de aansluiting, schijnbaar al eerder eens 'hersteld' met een slecht passende o-ring,

nu slangetje vanaf het kleppendeksel dichtgemaakt en de vacuumvervroeging van de ontsteking op de aansluiting gezet waar alle 4 de cilinders hun

vacuum aan afgeven, motor lijkt wel mooier te lopen maar heb nog niet gereden, tevens fijn de carbs gebalanceerd dus ben benieuwd, als m'n echtgenote

er voor te porren is hopelijk zondag mee knorren met de rit in Limburg ;-)

greetz,
Franzzz

Terug naar “Algemene Technische vragen”