Ik heb een forte behandeling mogen aanschouwen, bij onze 156 JTS
Er komt een slang op het inlaattraject, dus het gaat wel bij de kleppen langs, motor op 4000 RPM ivm het roteren van de kleppen, slang in busje forte zo nu en dan wat monteurtjes opzuigen tot de twee bussen op zijn.
daarna nog forte een injector reiniger door de benzine
Het schijnt heel goed te werken, maar in dit geval niet,....wat wel duidelijk naar voren kwam na de reiniging (eerst wazige fouten) was een duidelijke foutcode misfire cil 1 het schijnt vaker te gebeuren op cil1 ik heb al meerdere topics op diverse fora erover gelezen ,
bobines en bougies waren al vervangen, dus waarschijnlijk een injector probleem.
waarbij de monteur vertelde dat waarschijnlijk de kop gelicht moest worden.
Dit alles is wel onder garantie gelukkig.
Deze motoren houden wel van lekker op temperatuur komen en ook op zijn tijd even flink op de plank trappen vinden ze erg fijn, het moderne rijden concept is erg slecht.
De vervuiling speelt meerdere merken parten met directe inspuiting ook de VAG FSI motoren hebben er last van, er zijn al meer problemen met het moderne rijden zelfs nieuwe VW polootjes / dieseltjes schijn al last van vervuiling te hebben, toevoegingen gaan meer gebruikt worden om deze problemen het hoofd te bieden.
