WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: waarschuwingslampje alfa romeo 155

zo mei 01, 2011 21:17

Bijvullen is meestal onverstandig. Over het algemeen is het peil laag omdat je remblokken versleten zijn, waardoor de zuigers in de remtangen verder naar buiten blijven staan. Controleer, voor je gaat bijvullen, of je remblokken niet bijna op zijn. Als dat het geval is, eerst je blokken vervangen en dan nog een keer kijken of er nog steeds te weinig in zit. Als je nu gaat bijvullen en over een week je blokken vervangen, loopt met wat pech je vaatje over. Remvloeistof is erg slecht voor de verf/lak op je auto en het loopt op plekken die je bijna niet schoon kan krijgen als het overstroomt...

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 01, 2011 21:28

Olie die je bijgevult hebt, haal je er ook zo weer uit. Ik gebruik hier zelf oude spuiten uit het ziekenhuis voor ;)
Er kan ook een lekkage zijn in plaats van versleten remblokken, hoewel dat laatste wel het meest aannemelijke is.
Het is een kwestie van uitsluiten, maar dan moet er wel ergens naar gekeken gaan worden :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: waarschuwingslampje alfa romeo 155

zo mei 01, 2011 21:32

Olie die je bijgevult hebt, haal je er ook zo weer uit. Ik gebruik hier zelf oude spuiten uit het ziekenhuis voor ;)
Er kan ook een lekkage zijn in plaats van versleten remblokken, hoewel dat laatste wel het meest aannemelijke is.
Het is een kwestie van uitsluiten, maar dan moet er wel ergens naar gekeken gaan worden :mrgreen:
Als je er op tijd aan denkt om het er uit te halen, als je spuiten hebt en als je graag dubbel werk doet. ;) Je bent nu gewaarschuwd, dus het hoeft niet perse. Als je er nog een poosje mee door wilt rijden, kan je er een scheutje bij doen, maar vergeet dan niet om het er weer uit te halen als je die blokken wisselt.

Wat vaak het geval is, is dat de remvloeistof er al meer dan 2 jaar in zit. In dat geval kan het geen kwaad om de boel helemaal door te spoelen als je nieuwe blokken zet. Dan maakt het toch niet meer uit of je er nu bij doet of niet.

De tip van een grote injectiespuit is handig. Ook als je later wilt doorspoelen, wil je de oude vloeistof zoveel mogelijk al uit je reservoir halen voor je gaat doorpompen en daar is het zeker ook handig voor.

djflashback

ma mei 02, 2011 12:20

Vandaag heb ik even gekeken,het niveau was goed.
Ik had het stekkertje even los gehad,en nu brand het lampje niet meer.
Dus ik vermoed dat de stekker niet goed vast zat.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 02, 2011 12:53

Waarschijnlijk gecorrodeerde contacten dan :?
Of het heeft nooit goed vast gezetten, maar dan zou je die stekker zo in je handen moeten hebben bij vastpakken.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Algemene Technische vragen”