Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Brulpijpje

za apr 09, 2011 21:46

Knallen in de uitlaat betekent dat hij ergens onderweg niet helemaal dicht is en verse lucht naar binnen zuigt en dat in combi met de onverbrandde benzine...zie hier het recept voor knallen.
Druk maar eens heel strak een plankje tegen je uitlaat of hou je voet er voor (geen profielzool) en je zal merken dat ie op een of andere manier blijft lopen en toch zijn lucht kwijt kan. Waar hij het kwijt kan,zuigt ie ook koude lucht aan.

Maar het is inderdaad heel mooi!

Over inlaatgeluid: op mijn 1750 blokje heb ik uit het luchtfilterhuis het complete filter weggehaald. Niet zo goed wanneer er een steen of een vogel induikt (ja, zand en stof ook) maar dat geeft ook zo'n heerlijk geluid.
Modificatie is gratis en kost niks op korte termijn. Wel op de lange termijn...maar dat wil ik nu nog niet weten!

gwen
Junior Member
Junior Member

RE: Brulpijpje

zo mei 01, 2011 19:13

Ik heb nog wel een koektrommel liggen voor wie interesse heeft. Iemand ervaring met brulpijp voor een Giulietta 116? Mijn einddemper is er dit weekend spontaan afgevallen en ik vind het een geweldig geluid, (wel een 1600 blokje). Net niet aso, wel erg Alfa. Komt erg in de buurt van mijn Berlina geluid.

Terug naar “Algemene Technische vragen”