Ik ververste altijd keurig met valvoline durablend, maar ik ben Nederlander

BMP

Goh, nooit geweten.Het verhaal achter "merkloze" olie is dat het restanten zijn van merk olie.
Je kent ze wel de grote silo's bij Shell e.d.
Als deze bijna leeg zijn en de "houdbaarheids" datum bijna verstreken is gaat deze olie in de uitverkoop.
Dus de Aldi, Hema, Action etc etc krijgen dit soort bussen olie in de schappen.
Met deze olie is niets mis en is gewoon van goede kwaliteit, het gevaar zit hem in de houdbaarheid van de dope's en in het bezinksel wat onder in de silo zit.
Direct zal je dus niets merken aan deze olie, op de langere termijn misschien wel, of niet.
Ik blijf voor die paar euro gewoon merk olie kopen...............................
Toch? Indien waarheid word t hoog tijd dat de shell en consorten eens naar een meer efficient systeem gaat kijken... 1000L shell olie brengt mi meer in de koninklijke pocket dan 1000L action olie?Easy money...fRank has a point there...![]()
Dat is idd een beetje zo'n verjaardagverhaal volgens mij, net als met de merkbenzine.
Dat is ook het probleem, je zal het verschil niet merken hooguit na heel veel kilometers en dan nog na een onderzoek.Ik heb 3 jaar een jeep V8 gehad waar ik altijd goedkope olie van de halforts in gooide, 12 euroos voor 5 liter. ik merkte echt geen verschil, hij liep net zo mooi als op de dure olie die voorgeschreven werd. Ik ben ook geen ververser, ik heb meer dan een ton met de jeep gereden zonder te verversen. De enige auto die ik ooit ververst heb is de 156, daar gebruik ik wel agip racing oil voor, maar dat is een alfa en geen lompe amerikaan![]()
![]()