jdejager

De(monteren) glas spiegel 155

ma jun 06, 2005 12:46

Hallo,

Weet iemand hoe je het glas van een buitenspiegel (elektrisch) van een 155 moet vervangen? Heb het glas kapotgereden maar de spiegel zelf is nog heel. De apk komt er weer aan dus moet het nu toch maar eens vervangen.

Groetjes

Claasen

Re: De(monteren) glas spiegel 155

ma jun 06, 2005 13:04

Hallo,

Weet iemand hoe je het glas van een buitenspiegel (elektrisch) van een 155 moet vervangen? Heb het glas kapotgereden maar de spiegel zelf is nog heel. De apk komt er weer aan dus moet het nu toch maar eens vervangen.

Groetjes
Zit ie niet gewoon vastgeklikt? Ik heb het eens met mijn 145 gehad dat de spiegel los was gekomen nadat ik iets had geraakt en die kon ik gewoon terugklikken...

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: De(monteren) glas spiegel 155

ma jun 06, 2005 15:45

Indien losklikken niet lukt, haal dan ff de kap aan de achterkap weg..
Als je de gehele spiegel draait zie je aan de onderkant een kleine schroef zitten.
Deze losdraaien en kap los eruit wippen :!:

jdejager

wo jun 08, 2005 17:05

Ok, zal het vanavond even proberen. Er zo aan gaan trekken vind ik wat link daar er ook wel draadjes zullen lopen voor verwarming van het glas. Zal de kap wel verwijderen. wist niet dat ie zat vastgeschroefd. Vond hem voor een klikbevestiging ook erg vast zitten, vandaar dat ik ermee gestopt was. :)

jdejager

ma jun 20, 2005 12:45

Heb het weekend geprobeerd het glas los te halen maar dit is niet gelukt. Om de kap van de spiegel te verwijderen moet de complete spiegel los worden genomen van de auto. Daarna bleek de kap met nog een schroefje vast te zitten die achter het glas zat. Na het wegdraaien van het glas kon ik er net bij met een smalle schroevendraaier. Uiteindelijk de kap gedemonteerd en dan blijkt dat het glas en de stelunit waar het glas opzit niet vanaf de kant van de kap losgehaald kan worden. De boutkopjes zitten namelijk ook achter het glas. Moet ik het glas nu wegbreken en vervolgens nieuw glas erop, of is er nog een listig trucje om het glas te demonteren?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 20, 2005 17:48

:shock: Dat kan niet :-k Das te ingewikkeld.
Lijkt me toch dat je het spiegelglas eruit mot wippen.
Wat zegt artc155 :?:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 20, 2005 19:44

Als het goedkoop moet ga je gewoon naar de glasgigant en laat je een spiegel op maat snijden. Dubbelzijdig tape erop ( aan de achterkant :wink: ) en dan over het kapotte glas heen plakken.

jdejager

di jun 21, 2005 12:40

Dat kan wel, maar dan werkt de verwarming niet meer goed ben ik bang. Ik heb zelf het idee dat het niet anders kan dan het oude glas eruit te slopen d.m.v. een schroevendraaier en dan de nieuwe erin klikken maar misschien zie ik iets over het hoofd en bestaat er zoiets als het ei van columbus :?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: De(monteren) glas spiegel 155

di jun 21, 2005 14:21

Dat kan wel, maar dan werkt de verwarming niet meer goed ben ik bang. Ik heb zelf het idee dat het niet anders kan dan het oude glas eruit te slopen d.m.v. een schroevendraaier en dan de nieuwe erin klikken maar misschien zie ik iets over het hoofd en bestaat er zoiets als het ei van columbus :?

Keb eens voor je op de ePER-cd gekeken maar ook daar nix gevonden. :?

Ga met je verhaal naar een Alfa dealer probeer uit te vissen hoe en wat.
Moeten ze daar toch zeker willen vertellen.
Al helemaal als je het nieuwe glas daar besteld :wink:

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di jun 21, 2005 16:12

Glas zit geplakt. Goed warm maken (fohn) en dan inderdaad het oude glas eruit halen.

Adios, JR

jdejager

di jun 21, 2005 16:58

Ok, ga ik het gewoon met wat warmte en wrikken proberen. Zou al bijna volstaan om de auto in de zon te zetten lijkt me :)
Bedankt voor de tips

jdejager

wo jul 27, 2005 17:46

Hallo allemaal

Nog even een update. Heb het glas inmiddels vervangen.
Het glas zit d.m.v. dubbelzijdig plakband en een kunstof klikraampje vast. Dus voorzichtig wrikken met een schroevendraaier en vervolgens de klikvingers van het nieuwe glas even invetten zodat deze er weer wat gemakkelijker opklikt.
Glas alleen kost rond de 41 euro bij de dealer, best wel prijzig dus. In het vervolg maar wat sneller de berm in dus. :(

Groetjes,

Terug naar “Algemene Technische vragen”