Hallo allemaal,
Mijn Alfa 33 heeft een lekke koppakking en dat wil ik repareren maar ook wil ik graag weten op welke manier de lagers op schade te controleren zijn. Waarschijnlijk is een zuiger een waterkolom tegen gekomen.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940
Omdat ik vermoedde dat het de startmotor was heb ik de auto laten slepen. Maar het was dus een lekke koppakking.
Op een gegeven moment tijdens het slepen sloeg de motor aan en liep op 3 poten. Erg ver ben ik niet gekomen en dus de ANWB erbij gehaald. Deze zei dat het zou kunnen zijn dat een zuiger dus een waterkolom is tegen gekomen en dat er lagerschade zou kunnen zijn.
Hoe ga ik dat controleren?
Als dat niet zo is kan ik meteen de koppeling vervangen die ik de zelfde dag binnenkreeg via de post, de distributieriemen etc. en de koppakkingen.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940
Als je een waterkolom hebt proberen weg te duwen met slepen kan je helaas wel meer schade hebben als aan de lagers... de drijfstang kan dan zelfs krom geduwd zijn.
Voor het controleren van de lagerschalen even de carterpan demonteren, dan kun je bij de drijfstangen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.