
* Dus, bij welk toerental verdraait hij? (2500rpm precies?)
* Is dit variabel of gewoon 2 standen? (waarsch. het laatste)
* Vervroegt hij of komt ie later? En waarom? Wat bereik je daarmee?
* Hoeveel graden verdraait de nokkenas?
* Wat doet de ontsteking? Is die constant of heeft die ook 2 standen of is die geheel variabel?
Dit alles natuurlijk vanwege mijn 90 2.0 project waarbij we op advies van Arese Classico hoge compressie zuigers uit een Motronic in mijn regulier 2.0 carburateur blok hebben gemonteerd. Ik heb het vermoeden dat de motor tot 2500 keurig prima staat afgesteld, maar vanaf 2500rpm komen die k*tkabouters met hun hamers een beetje herrie schoppen in het blok!

De standaard 2.0 nokkenassen heb ik dus en die staan precies op het merkteken, maar de inlaatnokkenas zou wellicht juist iets anders moeten worden afgesteld? Blijft het ontstekingstijdstip dan gewoon 6 graden voorontsteking (dus op het streepje met de F) ?!
Wie heeft de wijsheid in pacht?
