Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

Carb probleem? giulia 1300

za jul 03, 2010 23:10

Opzich loopt mijn giulia best lekker start altijd best goed, koud met choke en warm met aardig gas geven..
verder rijdt ze in alle toerengebieden volgens mij goed.

Maar als je een stukje hebt gereden krijg ik het volgende: (koud heb ik het niet, denk omdat de choke het dan opvangt)
kom bijvoorbeeld op een rotonde af, laat gas los en rem wat af op de motor. dan blijkt rotonde leeg dus je wil doorrijden geeft gas en dan pakt ie niet op, moet dan gaan pompen met het gas om hem in leven te houden.
doe je dat niet dan slaat ie af.

sta je stil voor een stoplicht o.i.d: idem, je wilt wegrijden geeft gas....niks snel paar keer trappen dan pakt ie weer (meestal)

Bovenstaande is best wel lastig...afslaan op rotonde of voor stoplicht wordt niet echt op prijs gesteld.
Carbs zijn inmiddels al paar keer gesteld maar hij blijft het doen...
komt nog bij dat het stationair niet goed te krijgen is het is of warm of koud goed maar nooit beide
zet je hem warm goed blijft ie koud niet lopen, zet je hem koud goed dan loopt ie veel te hoog als ie warm is.
ik snap wel dat het geen moderne motoren zijn maar ik ken zat mensen van hier die a de choke nooit nodig hebben en bovenstaande zaken niet spelen.

carbs zijn dell'orto's

iemand enig idee?
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Carb probleem? giulia 1300

za jul 03, 2010 23:22

Je zit zelf te schroeven? Heb je een COmeter? Weet je zeker dat de vlotterniveaus allemaal goed staan? Weet je zeker dat de juiste sproeierbezetting en venturi's voor jouw motor wel in de carbs zitten?

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

zo jul 04, 2010 00:31

Zelf heb ik er niet aangezeten, heb de motorisatie in zijn geheel gekocht en in laten bouwen bij een hier zeek bekende specialist uit amersfoort :wink:
de pest is alleen dat zodra de auto maar denkt in de buurt van een garage te komen het probleem altijd ineens weg is....
aangezien ik niet de zeikerd wil zijn die 25 keer aankomt met het zelfde probleem wat dan niet zichtbaar is....
en ik wel 2 uur moet karren voor een bezoekje.
tussendoor heeft er nog wel een keer een andere garage aan gewerkt omdat ie stil was gevallen, maar ook deze mensen weten wat ze doen heb ik het idee
de laatste garage heeft ook het stationair bijgesteld vandaar dat ik weet dat hij of warm of koud goed loopt maar niet beide.

verder weet ik niet wat de setup is van de carbs
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

zo jul 04, 2010 06:26

acceleratie werkt dus niet. Carbs gewoon reviseren! Behalve als je solexen hebt. Dan eerst Webers of Dellorto's zoeken. Die laten reviseren en dan heb je een andere auto!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Carb probleem? giulia 1300

zo jul 04, 2010 09:53

acceleratie werkt dus niet. Carbs gewoon reviseren! Behalve als je solexen hebt. Dan eerst Webers of Dellorto's zoeken. Die laten reviseren en dan heb je een andere auto!
Als ie na een paar keer trappen juist wel weer werkt, zou je verwachten dat de acceleratie in ieder geval iets doet en dat het juist het normale mengsel is wat niet goed gaat.

Omdat het niet altijd voorkomt lijkt het me een redelijke aanname dat er vuil in je carburateurs zit. Schoonmaken (reviseren als je grondig wilt zijn) en in ieder geval alle sproeiermaten en vlotterhoogtes controleren zal dan wel een en ander oplossen. Mocht dat niet zo zijn, kan je in ieder geval met kennis van je huidige afstelling gaan kijken naar wat er anders moet.

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

zo jul 04, 2010 22:58

Schoonmaken/reviseren dus....nou dan ga ik maar eens bedenken of ik dat zelf ga doen of dat ik dat moet laten doen..
Heren, hartelijk dank voor het advies
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

ma jul 05, 2010 07:48

Idd acceleratiegedeelte, maar ga eerst de acceleratie sproeiers maar eens schoonmaken voordat je alles demonteert. Die dingen zin dermate klein dat ze al heel snel verstopt kunnen raken.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

ma jul 05, 2010 10:03

gewoon bij de leveranciers kijken voor een Dello revisiesetje, en uit elkaar halen met foto's erbij.
Netjes werken, met perslucht, of een ultrasoonreiniger , en weer in elkaar. Kijk ook eens op de site van BCCP.


Dellorto's moet je wel heel secuur doen.
(kogeltjes en balletjes!!)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Carb probleem? giulia 1300

ma jul 05, 2010 12:38


Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2076
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Carb probleem? giulia 1300

di jul 06, 2010 20:11

acceleratie werkt dus niet. Carbs gewoon reviseren! Behalve als je solexen hebt. Dan eerst Webers of Dellorto's zoeken. Die laten reviseren en dan heb je een andere auto!
Ook solexen zijn prima te reviseren en rijdt super.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

wo jul 07, 2010 09:03

Haak, eens, zonder meer. Solexen worden inderdaad altijd weer afgekraakt. Terwijl het perfecte carbs zijn voor normaal gebruik. Echter twee dingen aangaande Solexen.
A zijn de gasklepasjes vaak uitgesleten. niet de asjes, maar het huis. De legering is te zacht. Gevolg: valse lucht en klapperende huisjes. Niet meer goed af te stellen. Revisie daarvan is moeizaam, hoewel BCCP dit wel kan. Er worden bronzen busjes gedraaid, die gaan in de carbhuizen nadat die uitgekotterd zijn. Vervolgens is de carb te reviseren en weer goed te krijgen. Echter prijzig.
B zodra je wilt gaan tunen loop je op tegen de moeilijkheid van het verkrijgen van andere maten sproeiers etc. De meeste carb specialisten hebben niks voor Solex. Dus zet je wagen op de rollenbank bij Speed Centre of zo, en Jaap heeft een probleem want vrijwel geen afwijkende maten voor Solexen. Weber en Dellorto geen enkel probleem.

Ik ben verder echt wel fan van Solex.

Maar on topic, deze carburateurs moeten gewoon uit elkaar, gereviseerd, afgesteld, schoongemaakt. Gelijk goed doen: inlaatrubbers mee, goed kijken of de pakkingen , rubbers en spruitstuk mooi aansluiten.
Tevens: rubber busje van de gashevel op het schutbord vervangen, kogelkopjes gasstang nakijken, rubber van de carburateursteun (aan de motorsteun) mee vervangen, brandstoffilter, slangen, en mogelijk mechanische pomp mee vervangen. Vers luchtfilter erin, en je bent weer daar waar je zijn wilt.

Het gaat hier om een 1300. een 1300 is een fijne motor, MITS ie goed voor elkaar is. Heerlijke toerenmotortjes. Maar de meeste zijn moe oud en versleten en geven lang niet meer de por die ze konden leveren.
Dus hier: ook bougies, kabels,punten, kleppen, etc nakijken, en je hebt negen van de tien keer een hele andere auto terug.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Carb probleem? giulia 1300

wo jul 07, 2010 14:51

nou heb ik het voordeel dat het blok fris is en alles er vers opzit
Ik heb het hudige probleem met de carbs waarschijnlijk zelf veroorzaakt aangezien ik er in het begin veel te weinig mee reed.
Inmiddels neem ik de giulia op mooie dagen soms mee naar mijn werk (250 km p/d), en daar knapt alles echt van op...
Alleen dit probleempje bleef.

zodra het weer wat minder wordt zal ik an de carbs gaan beginnen, aangezien ik geen tijdelijke set heb.
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

yana artc37
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 20:28
Locatie: Goeree

RE: Carb probleem? giulia 1300

wo jul 07, 2010 21:48

Heeft die tweede garage wel aan het juiste schroefje voor stationair gedraaid ?
Die van de gasklepsynchronisatie zit er nl. vlak naast. Als dit niet goed staat krijg je hem never nooit niet meer goed met de luchtschroeven.
Ook moet je eens bij stationair de carbs op en neer bewegen, liefst met de steun los.
Als het toerental sterk varieert of hij valt uit, dan zijn een of meer rubbers gescheurd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”