Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Het mysterie rondom de raammechanismes van de 155 ....

zo jul 04, 2010 18:10

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, vanaf aanschaf van mijn 155 heeft het raam aan de bestuurderszijde het nooit 100% gedaan. In het begin ging het raam helemaal niet open, dus mechanisme vervangen... dit mechanisme nokte er ook mee naar loop van tijd. Dus via Homme een knap mechanisme opgehaald. Raam deed het een tijdje geod, maar nu wil het mechisme niet meer in een keer naar beneden. Ik heb alles al gesmeerd, alle stekkers ingespoten met contactspray (zowel in deur als onder dash), zekering vernieuwd enz enz. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de stekker in de deur vervangen moet worden, maar ik had even niet de stekkers liggen om daadwerkelijk te vervangen.

Heeft iemand misschien een idee of een tip wat ik nog meer kan doen?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Het mysterie rondom de raammechanismes van de 155 ....

zo jul 04, 2010 18:38

Je geleiding al nagekeken? Als het probleem aanblijft kun je de oorzaak inderdaad zoeken bij de bedrading (en stekkers). Heb je ze al eens losgekoppeld en ingespoten met contactspray?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 04, 2010 20:50

Meten is weten. Kijk of de boel wel aangestuurd wordt met een multimeter op de stekker van je motoren. Anders die kist bier voor mij eens in de auto zetten en langskomen he?

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Het mysterie rondom de raammechanismes van de 155 .

ma jul 05, 2010 10:32

Je geleiding al nagekeken? Als het probleem aanblijft kun je de oorzaak inderdaad zoeken bij de bedrading (en stekkers). Heb je ze al eens losgekoppeld en ingespoten met contactspray?
alle stekkers ingespoten met contactspray (zowel in deur als onder dash), zekering vernieuwd enz enz
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Het mysterie rondom de raammechanismes van de 155 .

ma jul 05, 2010 10:35

Meten is weten. Kijk of de boel wel aangestuurd wordt met een multimeter op de stekker van je motoren. Anders die kist bier voor mij eens in de auto zetten en langskomen he?
Hij doet 't nog wel, alleen in stappen net alsof het raam te stroef door de geleiders gaat (maar dat kan niet dat heb ik nagekeken) of dat er inderdaad te weinig prik door de draden heen gaat (maar daarom heb ik alles ingespoten enz).... Je pils komt nog wel, maar werk op dit moment 50 uur in de week + revalidatie = niet alle tijd van de wereld :wink:

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 05, 2010 23:51

In stappen naar beneden deed mijn raam bij aankoop ook.
Een andere motor + aanhangsel (rondsel of hoe dat ook heet, die slang zeg maar)
heeft het toen opgelost.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 06, 2010 22:45

Ik heb er nog meer liggen hoor Jurian. Als deze niet goed is ruilen we toch?

Terug naar “Algemene Technische vragen”