mathias
Full Member
Full Member

Re: RE: iemand die kan photoshoppen?

ma mar 29, 2010 20:47

Vorige week had ik een 159 ti ter mijner beschikking en ik heb heel wat drempels echt oer-traag moeten nemen om die mooie neus niet te beschadigen. Bij het afrijden van drempels voelde je echt dat de veren en dempers diep ingedrukt werden en soms zaten ze zelfs aan het einde van hun latijn. Nu weet ik dat zo'n 159 behoorlijk wat overhang voor de voorwielen heeft, maar het was voor mij wat teveel van het goede.

Nu weet ik niet of het TI pakket enkel optisch is, maar het voelde aan alsof de Alfa-ingenieurs de auto gewoon lager hadden gezet zonder verder iets te veranderen aan de ophanging. Nog zo'n voorbeeld is wanneer je bij het nemen van een links (/rechts) combinatie het gewicht overduidelijk op het buitenste voorwiel voelt gaan. Het koetswerk hangt dan vrij hard over en het ESP grijpt nogal brutaal in op dat wiel. Uitzetten is een optie, maar je voelt gewoon dat de auto er niet echt voor gemaakt is. (en dat was met een relatief lichte 1750 tbi op de voorwielen)

Ook de remmen vond ik niet echt bijtgraag, maar dat kan aan het testexemplaar gelegen hebben.

Meer een comfort- dan sportpakket bij de 159, een Brera TI staat 10x stugger op zijn poten en die twee zijn voor het grootste deel onderhuids aan elkaar gelijk.
ben het gewoon om traag over de heuvels te rijden e :wink:
en zoals je zegt denk ik ook niet dat er iets veranderd is aan de ophanging juist de veren en de wielen denk ik,en inderdaad meer het optische.
en inderdaad een brera is beter op de baan te houden alhoewel ik wel tevreden ben over de baanligging van de 159(maar beetje(veel)aan de zware kant :twisted:
en van de remmen ben ik meer of tevreden de mijne bijten echt wel waar het nodig is :wink:
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

Terug naar “Algemene Technische vragen”