Hallo allemaal,
ik heb het idee dat mijn slot van mijn bestuurders deur niet helemaal goed meer is van mijn AR145 '99.
Als ik mijn deur dicht sla, niet hard, net hard genoeg dat hij netjes dicht valt. Moet immers niet stuk
Maar als ik hem dan vervolgens open wil doen gaat dat niet altijd. Het is met name vanaf buitenaf want ik kan de deur van binnen zonder problemen dan open doen.(via de passagiers kant

)
Ook niet vergeten te vertellen dat als ik hem op slot draai en weer open dat hij dan wel weer goed open gaat.
Kan iemand verklaren wat het probleem is en of ik het kan fixen?
Ik kan hier niet veel mee, wat bedoel je nou precies? Je deur wil niet goed dicht? Of hij wil niet goed open? Plakken de rubbers aan de deur vast of zo?
Mechaniek smeren en stellen is meestal voldoende, sowieso lijkt boren me geen goede oplossing. Als er iets versleten is moet je het gaan vervangen.
Er zit een kunstof pennetje
(een zwak punt van de mechaniekjes) waar een draaimechaniekje op zit, doordat dat pennetje is afgebroken kan een pal niet goed naar beneden gedrukt worden.
En dan heb je precies wat er word beschreven de deurhendel moet helemaal naar boven getrokken en met een beetje geluk gaat hij net nog open,...... het uitboren en het pennetje vervangen door een m5 verz inbusboutje was voor ons een prima oplossing het deur mechaniek werkt perfect, maar een nieuw mechaniekje is voor de meeste mensen het meest voor de hand liggend, wil je goedkoop dan kan je het met inventiviteit best zelf oplossen dus boren en een verzonken m5 inbus boutje.
Ook bij mijn zoon wou de deur van binnen goed open, maar van buiten niet, de bestuurderskant moet ook nog gerepareerd hij gaat nog open maar met de hendel helemaal naar boven getrokken, en normaal gaat de deur al ergens halverwege open.
BMP