Afco
Junior Member
Junior Member

RE: Distributie afstelling 2.0 TS en niet monteren balansasr

ma feb 08, 2010 16:29

Heb ondertussen van twee Alfa dealers en een motoren revisie bedrijf confirmatie gekregen dat het voor deze motor geen kwaad kan.
Rainier wat zijn voor de rest jouw bevindingen qua optrekken, trillingen enz.
Italian cars = something else

Rainier155
Guru
Guru

ma feb 08, 2010 17:43

Ik heb dat destijds voor het eerst getest op een standaard 155 2.0 16v zonder chiptuning of sport luchtfilter, ik merkte duidelijk dat hij wat vlotter door de toeren liep, trillingen heb ik weinig van gemerkt.
Motor daarvan is nog steeds heel, en heeft volgens mij sinds eraf halen van balansasriem bijna 40.000 km gelopen. Blok word overigens door Bullettooth binnenkort in een 156 ingebouwd. ;)

Bij mijn huidige 155 met squadrachip, bmc luchtfilter en aangepaste uitlaat, merkte ik niet zo heel veel verschil, omdat deze door de tuning al erg vlot door de toeren liep. Ook hier geen last van trillingen oid.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 08, 2010 23:15

Ik heb met een fase1 ook gewoon zonder gereden sinds ik hem heb. Een fase 3 is wellicht anders? Wat je bij de lampredi hebt (de 16V turbo, toch een ander blok) is dat de balansassen door resonanties etc. mee kunnen gaan draaien en dan een vervelende slingering veroorzaken.

Ik wil je ter overweging geven dat je met een beetje meer gasgeven dat vermogen prima krijgt en dat je een boel trillingen en resonanties tussen 2000 en 4000 rpm oplost als je die riem wel monteert. De mijne was er destijds uit budgetoogpunt niet op gezet, maar ik had hem er op een straatauto liever wel op gehad.

Terug naar “Algemene Technische vragen”