Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1856
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

1.6 koppeling versus TS

zo feb 07, 2010 22:57

ben een TS bak aan het klaarmaken voor de Alfetta, maar er staat me bij dat je hier ook de koppeling van de 1.6 aan kunt hangen en dit een gewichtsbesparing geeft.

kan alleen het topic niet meer vinden :oops:
vlg. mij werd dan wel de koppelingsplaat met wat anders bekleed??maar weet niet of het cpl. huis overgezet werd of alleen vliegwiel/drukgroep
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
33SW 1.7ie '94
155 3.1 Savali 1994

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: 1.6 koppeling versus TS

ma feb 08, 2010 01:07

Kies je dan ook voor een drukgroep met minder capaciteit?
Effectieve gewichtsbesparing?? Niet echt lijkt mij...

Begin dan met besparing hogerop...(lexaan ruiten, enz enz enz enz enz)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1320
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 1.6 koppeling versus TS

ma feb 08, 2010 07:49

1.6 koppeling heeft een kleinere diameter = lagere massatraagheid.
Dus dat vliegwiel hoeft niet meer afgedraaid te worden :wink:
Via rem service Utrecht beter frictie materiaal laten aanbrengen en dan kan deze koppling ook een ts aan.
Laatst gewijzigd door Maurizio op ma feb 08, 2010 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 1.6 koppeling versus TS

ma feb 08, 2010 07:57

En zwaardere veren op je drukgroep? Anders blijft die koppeling slippen natuurlijk....

Elke kilo, maakt niet uit waar, heeft z'n effect, maar een 1.6 koppeling (standaard) plaatsen voor gewichtsvermindering op een TS lijkt me geen handige actie. Je gaat dat doen omdat je hard wilt gaan met die auto, dan heb je geen behoefte aan een koppeling die er meer moeite mee gaat hebben dan de standaard lijkt me?

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1856
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: 1.6 koppeling versus TS

ma feb 08, 2010 11:21

gaat me natuurlijk om de lagere massatraagheid, en niet om de gewichtsbesparing v/d complete auto, zoals Maurizio ook al aangaf

rijd nu met 1.6 bak en 2.0TS motor in de Alfetta , en heb geen koppelingsproblemen, als is het verzet van de 1.6 bak natuurlijk wel wat lager :wink:

maar vraag is mede, kan ik het cpl. huis overzetten, of alleen de inwendige delen :?:

kan nu wel koppelingsplaat van TS bak vernieuwen/laten bekleden, maar ws. interessanter om dit bij die v/d 1.6 te doen , alleen kan ik dan niet cpl. 5x98 achteras klaarmaken voor de ombouw zolang de 1.6 nog onder de auto hangt.

ophangrubber bak wil ik ook vernieuwen, beter std. stuggermaken(door de ruimtes op te vullen), of iets anders scoren?
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
33SW 1.7ie '94
155 3.1 Savali 1994

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Terug naar “Algemene Technische vragen”