dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Levensduur waterpomp kunststof schoepen?

di jan 19, 2010 22:57

Is zo'n ding te beoordelen door een technisch iemand trouwens? Ik bedoel: als het nou een metalen is die geen lagerspeling vertoont & nog jaren mee kan, kan ik deze maand ook nog tanken :wink:
Ja dat kan.... voelen en luisteren.... het lastige is wel, dat een minimale speling voelbaar op de poelie een grote speling in de pomp kán zijn.... de 'ervaren monteur' moet daar toch een inschatting maken... garanties geven kan ie echter niet... maar goed, alle onderdelen zijn te beoordelen en goede onderdelen hoeven niet vernieuwd te worden natuurlijk. :wink:
Dat risico kun je wel nemen met een Nord, is een stuk minder werk om te vervangen.
Bij een TS word de waterpomp gedreven door de distributie riem, meer werk en veel meer schade als ie stuk loopt.
Als het goed stuk gaat begrijpt ik (niet technisch brein): minimaal 8 kleppen + waarschijnlijk lagerschade. Daarom heb ik het gedeelte
... garanties geven kan ie echter niet...
héél goed gelezen :wink: .
It's not easy, being green (kermit)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2010 23:01

Kan 150 000 zijn,kan er geen vaste kilometrage opplakken ,wanneer er minimale speling is en het word niet vervangen gaat de slijtage snel natuurlijk.
Kortom,als ik wat speling voel,vervang ik de pomp.75 pompen zijn niet duur.
155 16V-pompen ook niet echt, maar ik begreep de ophef over metalen schoepen niet helemaal.
Nú begrijp ik dat het "much ado about nothing" is (Shakespeare, wie had dat gedacht..) en dat zo'n pomp gewoon het beste elke 120k vervangen kan worden, plastiek of ijzer eender :thumbs:

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

RE: Levensduur waterpomp kunststof schoepen?

wo jan 20, 2010 08:41

Correcte conclusie!
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 20, 2010 21:50

Correcte conclusie!
Dank! (U allen!)

Vandaag de hele rim-ram laten vervangen: waterpomp zag er nog goed uit, zat alleen ernstig vast (op het motorblok, niet de schoepen). Er zit nu een nieuwe op en ik ben vergeten te vragen, wat voor 1, maar dat maakt dus niet uit :lol: .

Auto kreeg ook weer een verse APK-goedkeur, en na de RDW-steekproef bleef dat zo Afbeelding

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

do jan 21, 2010 10:44

Kijk eens of het artikelnummer op de factuur staat, dan ik wellicht iets meer (non-)info achterhalen. :)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Rainier155
Guru
Guru

vr jan 22, 2010 12:06

Waterpomp met metalen schoepen zijn niet meer leverbaar voor de 16v, dus 99,9% zeker dat het een plastic versie is. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

swieber
Newbie
Newbie

zo feb 07, 2010 18:04

Heb bij mijn 156 een kapotte waterpomp gehad, koppakking naar de klote. Km stand was 170k, dus op tijd vervangen zou ik zeggen.
Gehad:

156 1.8 TS
147 1.9 JTD

Nu: 166 2.0 TS FL (2004)
----
Greetings from The Humungus! The Lord Humungus! The Warrior of the Wasteland! The Ayatollah of Rock and Rolla!

Terug naar “Algemene Technische vragen”