Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

Achteras Bertone

zo nov 22, 2009 10:12

Als gevolg van een joelende achteras, ben ik van plan deze te laten reviseren of door een gereviseerde te laten vervangen. Mijn garage in Enschede heeft nog een gereviseerde liggen.
En als de boel er toch onder weg ligt, wat moet / kan ik dan allemaal vervangen om de zaak weer optimaal te krijgen?
Ik heb dit niet eerder bij de hakken gehad en verneem dus graag jullie tips en adviezen.

Alleen de veren zijn vorig jaar vervangen door Eibach veren. Ook zijn de wiellagers al een keer vervangen.

Bij het het rijden over verkeersdrempels kraakt de auto erg bij het inveren. Wat is dat en hoe wordt het opgelost?

Wat kost het reviseren van een as met sper ongeveer?

Ik hoor graag.

Yvo
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

ALFAST
Member
Member

RE: Achteras Bertone

zo nov 22, 2009 11:11

Toevallig ook net gedaan! Ik heb voor 150 eurie een achteras met sper van een spider 2.0 op de kop kunnen tikken
cpl met remklauwen geleide armen en reactiearm. Maar das een toevalstreffer. Denk dat je gauw 450 euro kwijt zult zijn.
Achteras van mijn 1750 begon ook te zingen en das nu mooi verholpen :)
Belangrijk is om de veren er even onderweg te halen en de zaak te inspecteren en goed in de kommen terug te plaatsen.
Verder meteen ff kijken naar speling op reactiearm deze mag links en rechts tesamen ong 1 mm bedragen. Is de speling groter
dan ff een vulplaatje ertussen slaan. Dus gewoon stukje plaatstaal in U vorm ertussen en ik heb dat even vastgepikt met een lasje.
Succes
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”