Na montage van een set nieuwe lagers (binnen + buitenlager) in het rechtervoorwiel krijg ik de naaf niet goed afgesteld. (Blijf een gonzend geluid houden bij linker bochten).
Wie heeft de afstel procedure en Nm gegevens.
Alvast bedankt.
He, die kende ik nog nietniks NM.
Gewoon met de hand en een passende sleutel aantrekken en de moer dan terugdraaien tot je de onderlegring net kunt verschuiven met een schroevendraaier. Dan splitpen monteren en bij twijfel 1 gaatje losser.![]()
Als je moet controleren of het warm wordt, doe je het dus niet goed. Bij de afstelling zelf kun je al zeker zijn van het juiste resultaat,He, die kende ik nog nietniks NM.
Gewoon met de hand en een passende sleutel aantrekken en de moer dan terugdraaien tot je de onderlegring net kunt verschuiven met een schroevendraaier. Dan splitpen monteren en bij twijfel 1 gaatje losser.![]()
Ik doe gewoon: wiel er op (reservewiel zonder naafdop), eerst naafmoer vast, zoals hierboven beschreven, dan losdraaien tot je voelt dat het wiel NET wel vrij loopt zonder weerstand, en dan idd de meest losse optie mbt splitpen.
Ook, eerste proefrit eindje snelweg doen en even voelen of de boel niet te warm wordt.
ps: heb beide voorwiellagers vervangen vanwege gonzend geluid, was ook niet weg, bleken later gecupte banden te zijn...
Nou ja, goed waren de lagers toch niet meer, dus niets verloren.