il biscione
Member
Member

Kleppen stellen bij een Alfa Romeo dealer

za jun 27, 2009 12:18

Weet iemand wat de kosten zijn om de kleppen te stellen bij een alfa romeo garage?Of iemand die het al heeft laten doen bij een alfa romeo garage...

Bij een 164 2.0TS '96

Daar ik vind dat ik te veel heb betaald :evil:
Heb het laten doen bij een alfa garage in de buurt

Was geweest omdat ik de ketting voor de 2de keer heb laten aanspannen,
en nog niet goed was...nu was de bout te diep naar binnen en kon het zijn dat het blokje dat naar voor schuift vervormd kon zijn ...

Nu dacht ik kleppendeksel moet toch los laat ik dan ook de kleppen stellen ....

Het zou om en bij de 300€ kosten aan werk uren incl BTW(had nog uitdrukkelijk gevraagd of het inclusief BTW was).....Dan kwam er nog klein materiaal bij ....

S'morgens om 9u binnen gebracht en volgende dag om 10u45 telefoon gehad dat ze een test rit gemaakt hadden ....

"We hebben opgemerkt dat u abs lampje brand" ...dat wist ik heb een nieuw abs sensor geplaatst maar lampje is nooit uitgegaan.. zei ik

"Ik heb er meer werk aan gehad dan gedacht" ...maar moet de factuur nog uittellen ......

Kom ik in de garage aan (De hoofd mechanieker was even onderdelen halen) en Krijg ik een factuur van 590€ voorgeschoteld???
409€WERK EXCLUSIEF BTW!! :evil:

Ik zeur niet en betaal!

"U wagen staat achter mr." ik wandel naar mijn wagen en zie dat de wagen geparkeerd is ..maar met de voorbumper op een hoopje zand onder spannig licht gebogen :mad:

Laat het zien aan de balie bediende die mij de factuur heeft overhandigd...
En rij m rustig achter uit ....
Links en rechts onder mijn voor bumper is de lak er af geschaafd!

"Ik zal het melden mr. en hij zal u wel bellen.."nog geen tel. gehad :evil:

Ik weet nu dat het bij een alfa garage altijd duurder is....
en dacht dan word het tenminste goed gedaan...

NIET DUS! :mad:
Alfa Romeo 164 TS Super
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24V Super
Alfa romeo 4C Edizione Speciale

Alfa4ever
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: Kleppen stellen bij een Alfa Romeo dealer

za jun 27, 2009 19:49

Ik zou dat factuur nooit betaald hebben, het factuur is 62% hoger dan de begroting, daarvoor hadden ze moeten bellen.
408 euro gedeeld door 75 euro per uur is 5,5 uur, beetje lang voor kleppen stellen? AutoTools schrijft 4,0 uur voor, voor een koppakking vervangen al vind ik dat weer wat aan de krappe kant.
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Kleppen stellen bij een Alfa Romeo dealer

za jun 27, 2009 21:11

"Ik zeur niet en betaal", schrijf je.

Niet zeuren dan.

Of anders terug gaan en vragen hoe het nou precies zit met die rekening én wat ze met je voorbumper denken te gaan doen.

Klepspeling controleren is zo gebeurd, als ze inderdaad alle 8 gesteld moeten worden moeten de nokkenassen eruit, daarna weer monteren, wéér meten, (bij mij) vaak toch nog één of twee net niet toppie, weer alles los.... Dan is het wel even werk.

Toch? :?:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 28, 2009 13:42

M.i. maak je afspraken met de dealer en geef je aan tot welk bedrag ze mogen gaan en als het hoger wordt dat ze je bellen met uitleg waarom het meer wordt. In feite heb je het niet handig aangepakt, beter even met de dealer gaan zitten dan het hier op het forum plaatsen.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Maxtor
Guru
Guru

zo jun 28, 2009 13:44

Bij oude auto's is vooraf een begroting maken verschrikkelijk moeilijk.

En met alle respect, maar als iemand zelf ook aan zijn auto klust kan dat nog veel meer dingen opleveren.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Kleppen stellen bij een Alfa Romeo dealer

ma jun 29, 2009 01:41

"
Klepspeling controleren is zo gebeurd, als ze inderdaad alle 8 gesteld moeten worden moeten de nokkenassen eruit, daarna weer monteren, wéér meten, (bij mij) vaak toch nog één of twee net niet toppie, weer alles los.... Dan is het wel even werk.
:?: Ik vind dat ik maar 1 sessie kan rekenen - anders heb ik de meetfout gemaakt en zal die arbeid dus zelf voor eigen rekening moeten nemen....
Lijkt mij niet meer dan logisch toch?

1x meten en rekenen zou op goede materialen afdoende moeten zijn.
Dat er anderen zijn die anders doen....Tja sommige zullen arm sterven :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

il biscione
Member
Member

ma jun 29, 2009 20:15

"Ik zeur niet en betaal", schrijf je.

Niet zeuren dan.

Of anders terug gaan en vragen hoe het nou precies zit met die rekening én wat ze met je voorbumper denken te gaan doen.

Toch? :?:
Ik plaats het hier op het forum omdat ik zelf niet weet wat het werk juist inhoud,en zodat ik hier meer informatie krijg van technisch aangelegde mensen op het forum...

Ik denk dat er niks mis mee is om eerst verdere info te vragen,vooraleer ik de persoon aanspreek..

En wat betreft het "niet zeuren dan" dat is voor mij geen nuttige info :!:
Alfa Romeo 164 TS Super

il biscione
Member
Member

ma jun 29, 2009 20:19

M.i. maak je afspraken met de dealer en geef je aan tot welk bedrag ze mogen gaan en als het hoger wordt dat ze je bellen met uitleg waarom het meer wordt. In feite heb je het niet handig aangepakt, beter even met de dealer gaan zitten dan het hier op het forum plaatsen.
Tot nu toe werd ik altijd eerst gebeld als de kosten zouden stijgen,waar ik mijn wagen ook binnenbracht...

De reden dat ik nog niet naar de dealer ben gestapt is dat ik verdere info zocht over het werk en de tijden...
vooraleer ik 'm aanspreek.. :roll:
Alfa Romeo 164 TS Super

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 30, 2009 07:40

Wat iemand aan arbeidsloon rekent verschilt nogal, je geeft ook niet aan in je post hoeveel deze dealer per uur rekent. 4 uur voor kleppen stellen van een 8V twinspark vind ik zelf niet onrealistisch. Op zich maakt de leeftijd niet zo uit in dit geval, het is een afgebakende klus die bij zorgvuldig werken op een kwartiertje nauwkeurig ingeschat kan worden. Zoals Tom al zegt, bij zorgvuldig meten zou je met 1 keer meten de juiste plaatjes moeten kunnen selecteren en hoeft de hele exercitie maar een keertje uitgevoerd te worden.

Hoe je bent omgegaan met de veel hogere rekening kan ik moeilijk wat over zeggen. Ik weet dat consumentenrecht in Belgie anders is dan in Nederland. In Nederland had je kunnen protesteren dat ze meer dan 10% van de prijsopgave afwijken en dat je het bedrag niet accepteert. Als ze je bumper hebben beschadigd tijdens het parkeren van je auto zou je daar in Nederland ook onmiddelijk een claim voor in kunnen dienen. Uiteindelijk heb je nu betaald en ben je vertrokken. Achteraf claimen zal jouw woord tegen het hunne worden ben ik bang, of zijn er in Belgie nog mogelijkheden?

Lancelot
Guru
Guru

wo jul 01, 2009 23:54

Naar Nederlands recht weinig kansen. Neem aan dat ze niet op schrift hebben gezet dat t maximaal 309 e zou kosten, dus bewijs t maar eens. Kan je dat al bewijzen, dan kunnen ze zeggen dat t een indicatie was, het is immers een relatief oude auto. Die schade moet je de garage gewoon schriftelijk voor aansprakelijk stellen, zijn ze als t goed is voor verzekerd...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 02, 2009 00:16

Naar Nederlands recht weinig kansen. Neem aan dat ze niet op schrift hebben gezet dat t maximaal 309 e zou kosten, dus bewijs t maar eens. Kan je dat al bewijzen, dan kunnen ze zeggen dat t een indicatie was, het is immers een relatief oude auto. Die schade moet je de garage gewoon schriftelijk voor aansprakelijk stellen, zijn ze als t goed is voor verzekerd...
Volgens nederlands consumentenrecht mag je bij een prijsopgave/inschatting vooraf, nooit meer dan 10% meer rekenen op de eindfactuur dan de inschatting, of je moet zodra je merkt dat het duurder wordt melden dat het meer is en dan mag de klant er van afzien. Achteraf zeggen dat 't een indicatie is helpt niet, je bent verplicht om particulieren hooguit 10% meer dan de indicatie/prijsopgaaf te geven, anders moet je gewoon zeggen dat je geen indicatie kan geven.

Relevant is het uiteindelijk niet, dit is niet in Nederland gebeurd, dus het is puur theorie in dit geval.

Terug naar “Algemene Technische vragen”