Beste mensen,
Ik ben aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn trouwe 33, die inmiddels de 300.000 km is gepasseerd. Momenteel overweeg ik een 146 1.8 TS van na 1999 of een 156 wagon van voor 2001 (voor mij balans tussen recent, betaalbaar en praktisch in spullen meenemen).
Reden van een 156 wagon voor 2001 (of ergens eind 2000) is dat deze nog met een euro2 TS motor zijn geleverd en later met een euro3. Als ik de koppel curves vergelijk op de site van squadra tuning dan ziet de curve van de euro2 er wat vlakker uit, minder terugval in de hoge toeren, dan die van de euro3. De euro3 lijkt gewoon wat minder fel. Ik hou wel van lekker doortrekken zo af en toe en de boxer leende zich daar goed voor, lekker koppel tot het end.
De vraag is hoe vertaalt dit zich in de praktijk? Is de euro3 merkbaar minder fel dan de euro2, of zijn er misschien andere aanpassingen gedaan om e.e.a te compenseren (in de bak of zo). Wat is jullie mening / ervaring hiermee?
EDIT:
In dit topic http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... =156+euro2 is door iemand genoemd dat een euro3 toch wel trager aanvoelt. Meer ervaringen?