thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Herkennen type originele relais

do mei 28, 2009 10:37

Aangezien ik een aantal jaren geleden een aantal 116 Alfetta's en Giulietta's gesloopt heb (allemaal écht rot) heb ik nog een heel stel relais liggen voor verschillende functies. Het zijn vierkante blokjes met een metale behuizing waar een nummer opstaat en aan de onderkant de platte stekkers die op de print gestoken werden in de zekeringkast (maar er passen natuurlijk ook losse stekkers op).
Heeft er iemand een overzicht waaruit ik kan afleiden welk typenummer voor welke functie is (bv, schakelrelais, claxon, inschakelrelais etc.). Of eventueel de positie van de verschillende pinnen aan de onderkant zodat ik ze op die manier kan identificeren.

Ik wil namelijk een paar van deze relais gebruiken om de verlichting van mijn Super "relaisgeschakeld"te maken om de schakelaar te sparen en ook heb ik voor een ander projectje een claxonrelais nodig. Het is natuurlijk zot om nieuwe te kopen als ik nog een aantal ongeidentificeerde gebruikte heb liggen.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Andretti Molletti

RE: Herkennen type originele relais

vr mei 29, 2009 22:56

kun je wat fotootjes plaatsen?
ik denk dat eht allemaal standaard relais betreft waarvan de 85&86 de spoel zijn en de 30 de plus is waarbij de 87 en 87a de uitgangen zijn

Terug naar “Algemene Technische vragen”