Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

hard optrekken is harde knal??

wo mei 13, 2009 21:17

Hallo,

Even een snel vraagje... Vandaag reed ik op weg naar huis en bij het hard optrekken (snel stoplichtsprintje) hoorde ik ineens een hele harde knal: de versnellingspook was uit zijn versnelling geschoten. Nadat ik m in zijn versnelling had gezet was er niets meer aan de hand maar het is niet bepaald een fijn gevoel. Het is al een paar keer eerder voorgekomen, dus ik begin me een klein beetje zorgen te maken... kwestie van bakrubbers vervangen of is het misschien meer??

Groeten Jur
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Andretti Molletti

RE: hard optrekken is harde knal??

wo mei 13, 2009 22:04

je synchromesh was niet goed ingelegd hoop ik...anders kan het je blokeermechanisme vd versnelling zijn en of de afstelling van je schakelmechanisme...
Was het met je Ferrrarrrri of een andere Alfa?

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: hard optrekken is harde knal??

do mei 14, 2009 09:16

je synchromesh was niet goed ingelegd hoop ik...anders kan het je blokeermechanisme vd versnelling zijn en of de afstelling van je schakelmechanisme...
Was het met je Ferrrarrrri of een andere Alfa?
Nee mijn Ferrrrrarrrri komt zelden naar buiten .... eigenlijk alleen als ik de vitrine ga schoonmaken :wink: Dit geintje gebeurde met de 75.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”