siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Conrero nokkenassen

za mei 09, 2009 12:04

Had al geruime tijd een 2L kop liggen maar nooit de moeite gedaan daar het deksel af te schroeven. 2L kop, met deuk in het kleppendeksel, zon 1e serie coupe ding zegmaar.

Maar aangezien ik nu een kop nodig heb, en de beste wil gebruiken (duh ) toch ook die 3e kop uit de schuur gehaalt en het deksel eraf gehaalt...

Waar stuit mijn blik op?! Juist, geen standaard nokkenassen met de naam Conrero.

Weet dat dit van vroeger uit een Tuner is geweest, maar wie heeft er informatie over of heeft ook zo een setje? klepdiameters zijn hetzelfde voorzover ik heb gezien, kanalen zal ik straks ook vergelijken.

Probeer wel even foto's te uploaden dadelijk.

Graag wat info, want anders doe ik deze erin, of de std alfa 75 stokken (11.9mm lift dingen)....

Ciao!

Sieger.

PS: Heb dit ook op alfaspeed gezet.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Conrero nokkenassen

za mei 09, 2009 12:18

niet zulke goeie foto's maar als eerste indruk..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste is een alfa 75 nokkenas, de middelste een Conrero en de onderste een standaard 2L nokkenas.

_Pieter_
Guru
Guru

RE: Conrero nokkenassen

za mei 09, 2009 16:12

Lift kan je zelf opmeten, is het verschil tussen de laagste en hoogste plek van de klepbekergeleider.
Duratie is wat lastiger te zien.
Zelf zou ik mits allemaal in goede staat de assen nemen met de meeste lift en meeste duratie.
Zo te zien passen deze qua lift nog in een std kop dus zijn ze redelijk mild en prima bruikbaar op een straatauto.

Zelf had ik ook stokken met dit soort lift, icm hele lange duratie en dat maakte mijn 2L nord veel vlotter en veel lekkerder op hoge toeren tot 7000rpm :D

Koop het boek van die griek eens en lees dat door, staat echt veel in over dit soort zaken! (ook hoe je nokkenassen opmeet en vergelijkt)

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Algemene Technische vragen”