martinspider

RE: remmen ontluchten Bertone

zo mei 03, 2009 21:57

Vacuumbekrachtiging getest. Pendaal oppompen en vast houden. Motor starten, als je bekrachtiging goed is moet het pendaal langzaam zakken. Ander test voor je hrc is pendaal oppompen en daarna met volle kracht intrappen. Als je pendaal zakt heb je toch een probleem in je hrc zitten. Vaak blijft na revisie lucht vastzitten. Anders is de kans groot dat het probleem inwendig zit van je hrc. Cups juist gemonteerd. Misschien geen 100% afdichting. succes

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mei 03, 2009 22:35

Bekrachtiger werkt goed. Pedaal zakt langzaam weg.

De HRC is nieuw en dus niet gereviseerd. Misschien een productiefout!!! Er zit in ieder geval geen lek in het systeem. Als het pedaal vol wordt ingedrkut met druk, dan blijft de druk erop. Dus pedaal zakt niet weg.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 03, 2009 22:51

Toch ABSOLUUT de speling controleren. Om de speling echt goed te bepalen zul je de hrc weer moeten demonteren, maar je kunt de leidingen daarbij aangesloten laten zitten. Vervolgens gaan meten/ Je kunt meten hoever de aanslagstift buiten de rembekrachtiger uitsteekt en hoever deze in de hoofdremcilinder gaat. Hierin moet een verschil zitten met dien verstande dat de pen ca 0.5 tot max1.5 mm MINDER uit de rembekrachtiger mag steken.

Andere vraag: Met welke druk heb je de laatste keer ontlucht en heb je gekeken of beide compensatieboringen van je HRC wel openen in gemonteerde toestand van je HRC?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 04, 2009 10:26

Dat ga ik dan maar eens proberen. Zou best kunnen dat daar iets niet goed zit.

Ik heb de laatste keer met 2 bar ontlucht.

Ik hou jullie op de hoogte
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ericj
Full Member
Full Member

Re: RE: remmen ontluchten Bertone

ma mei 04, 2009 10:59

Ik moet wel zeggen dat na het ontluchten de pedaaldruk goed is. Start ik vervolgens de motor, dan valt de druk weer weg. Even pompen en de druk is weer OK. Een tijdje rijden (een paar minuten) zonder te remmen, dan weer remmen en de druk is weer weg.
Je zegt dat je hebt ontlucht tot er geen lucht meer te zien was, en dat de pedaaldruk dan goed is. Dat betekent dan volgens mij dat de lucht eruit is. Maar na het starten van de motor is de druk verdwenen - begrijp ik goed dat de druk dan ook wegblijft (dus de situatie van direct na het ontluchten komt niet meer terug)? Dan wordt er lucht aangezogen in het systeem zou ik zeggen. Dus bij de herhaalde ontluchtpoging heb je er ook steeds weer lucht uit zien komen? In dat geval moet het probleem wel in de bekrachtiger/hoofdremcylinder zitten lijkt me.

Als je met Easybleed hebt kunnen ontluchten, zou je zeggen dat de vrije slag trouwens goed is, anders zou er geen verbinding zijn tussen reservoir en remsysteem.

Als je met het herhaalde ontluchten geen lucht hebt gezien, dan komt het lage pedaal niet door lucht maar waarschijnlijk door een slechte HRC (niet goed afdichtende cups). Je hebt dan meestal na 1x pompen een hard pedaal - met lucht in het systeem wordt het pedaal niet keihard maar blijft meestal wat sponzig aanvoelen.

---
Eric

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 04, 2009 20:22

ontlucht m eens bij de HRC. Gewoon eerst de warteltjes een voor een op de HRC los. Iemand pompt, jij doet warteltje los. Dat doe je bij alle drie. Dus warteltje los, pedaal onderin, warteltje vast en weer pompen. Warteltje los, pedaal onderin etc. Bij alle drie de wartels van de HRC.
Goed stuk doek eronder. Vervolgens nog een keer rondom, eerst RA, dan LA, dan RV dan LV.

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”