Nee, tuurlijk géén olioniveau...heb ik mij verkeerd uitgedruktHaha als je niveau zo hoog staat tot in de kop dus... dan???
Nee dat is geen olio niveau dus...
Lekker schoonmaken insmeren en terugzetten..
En je niet druk maken om dat er een laagje bruine dinges op zit
Succes
tja ermoet toch e.e.a. vloeistof of vet tegen aan gestaan hebben, hitteuitslag bij het gieten van de blokken of iets dergelijksNee, tuurlijk géén olioniveau...heb ik mij verkeerd uitgedruktHaha als je niveau zo hoog staat tot in de kop dus... dan???
Nee dat is geen olio niveau dus...
Lekker schoonmaken insmeren en terugzetten..
En je niet druk maken om dat er een laagje bruine dinges op zit
Succes![]()
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is:
Bij beide pluggen zie je duidelijk dat daar een oliescheiding aanwezig is, wat erop duidt dat er idd een olieniveau moet zijn wil je die "scheiding" creeren.
De beide pluggen zaten er ook losjes in.
Ik heb ze goed schoongemaakt met wasbenzine, ook de schoefdraad in de gaten.
Vloeibare kit erin en goed (met beleid) vastgedraaid.
Of ie strakjes niet meer lekt zie ik wel als ik weer kan warmdraaien.
Maar houdt jullie zeker op de hoogte.
Wel ben ik nieuwschierig naar die overgang op de plug.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik 1tje weer losgedraaid.Volgens mij blijft er achter die pluggen wel olie staan in holle ruimtes die daar zitten. Ooit is een half maantje bij mij in het gat gevallen achter de achterste nokkenaslagerkap bij het lichten van het nokkenasdeksel. Ik was bang dat deze ergens halverwege zou blijven steken in een oliekanaal. Maar na het wegzuigen van de olie uit het gat, bleek er een klein kamertje te zitten (waar dus olie in blijft), waar mijn halve maantje in dreef. Na veel gepruts het halve maantje weer eruit gekregen...
Klopt, U are right!!Volgens mij blijft er achter die pluggen wel olie staan in holle ruimtes die daar zitten. .
Maar dan zitten ze aan de VOOR zijde..Die pluggen kun je vervangen door pluggen met tapeinden voor montage voor de aircosteun.
Dit is origineel bij deze nordblokken met airco af fabriek.
Jullie hebben beide gelijkMaar dan zitten ze aan de VOOR zijde..Die pluggen kun je vervangen door pluggen met tapeinden voor montage voor de aircosteun.
Dit is origineel bij deze nordblokken met airco af fabriek.
Bij de nieuwere modellen is deze 10 mm zie ik net en zitten ze alleen aan de koppelingszijde.er past dacht ik een m8 moer in,dan draai je er div.op een bout goed vast,en gebruik je dit als sleutel,en dan krijg je m' ook eruitYep ook daar had ik naar gekeken.![]()
Ik heb een tijdje geleden de cilinderkop eraf gehad alles schoonmaakt en alle pakkingen vernieuwd.
Eruit halen ja, maar zo een inbusmaat heeft deze jongen niet
Maakt toch nix, zaak is dat we er samen uitkomende maat wist ik niet meer precies