joop van egmond

Timing belt alfa 33 imola 1.4

di sep 23, 2008 18:13

Heeft iemand technische informatie om uit te vinden of mijn timing belt skipt en waar een nieuwe te vinden en of een vraagbaak ik woon in Plano Texas USA

Speeder

RE: Timing belt alfa 33 imola 1.4

di sep 23, 2008 18:20

Welkom Joop!

Als de timing-belt zou skippen, was het nu waarschijnlijk zeer slecht gesteld met het de motor van uw 33 1.4IE. Voor zover ik weet heb je bij deze motor namelijk geen tand speling.

Vervangen is om de 3 jaar, of om de 60.000km. Praktijk leert dat je er goed aan doet dit kilometrage niet te overschrijden! Bij het vervangen van de distriebutieriemen niet vergeten ook beide spanrollen mee te pakken. Ook de waterpomp is na 100.000 km geen overbodige luxe, die bevind zich tevens achter de distributie.

joop van egmond

di sep 23, 2008 18:26

Loopt prima met geen geluiden of zo.maar zondagmorgen wilde ik hemstarten in de garage toen ging het mis
groeten joop

Andretti Molletti

di sep 23, 2008 18:35

I've asked to place your topic in the "technical" section of the forum.
To continue: what exactly went wrong?

If you give me your email I can send you some 33 info.
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo sep 24, 2008 00:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Speeder

Re: RE: Timing belt alfa 33 imola 1.4

di sep 23, 2008 18:38

Loopt prima met geen geluiden of zo.maar zondagmorgen wilde ik hemstarten in de garage toen ging het mis
groeten joop
Wat gebeurde er precies, en wat hoorde je toen het 'mis ging' ?

Als je de motorkap opent zie je aan de voorzijde van de motor (tegen de radiateur aan) de distributiekappen zitten. De voorste deksels zijn van kunstof, de achterste distributiedeksels zijn van staal. In de stalen distributiedeksels zit aan weerskanten een rubber dopje. Wanneer je deze dopjes verwijderd kan je op het riemwiel, en de distributieriem kijken.

Beide riemwielen zijn gemarkeerd door middel van een kleine uitsparing. Deze uitsparing is goed te zien als je recht bovenop het riemwiel kijkt. Aan beide kanten tegelijk moet deze uitsparing in het riemwiel tegenover het gat in het stalen deksel staan. Is dit niet het geval, dan is 1 van de riemen verschoven.

Probeer de krukaspulie met de hand te verdraaien zodat de uitsparingen in beeld komen. Je doet er goed aan de startmotor even met rust te laten om ergere schade te voorkomen...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Speeder op di sep 23, 2008 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 23, 2008 18:39

Een Alfa 33 in Amerika? Da`s best uniek. :shock:

Terug naar “Algemene Technische vragen”