mijn bertone lekt olie via de carter plug
nu heb ik olie en een carterplug ring ge haalt
olie =agip sint 2000
carterplug ring =aluminium
is dit alles goed of moet ik een kopere Oring
het gaat om een bertone 2000 gtv 1973
Wie zegt dat de lekkage door de soort olie komt??heren heeft nix te maken met het soort olie.
de moer zal waarschijnlijk beschadigd zijn,een beetje vijlen biedt veelal soelaas.
en een koperen ring is natuurlijk Altijd beter dan een aluminium
alfaromeocars schreef;en die olie was er zo doorheenWie zegt dat de lekkage door de soort olie komt??heren heeft nix te maken met het soort olie.
de moer zal waarschijnlijk beschadigd zijn,een beetje vijlen biedt veelal soelaas.
en een koperen ring is natuurlijk Altijd beter dan een aluminium![]()
Een carterplug dicht nooit af op de schroefdraad, maar slechts tussen de vlakke zijde van de carterpan, de ring daartussen en de kraag op de carterplug. Waarom Koper beter dan alu? Ben benieuwd.
Agip Synth 2000 is een half syntheet, wordt heel veel in alfa's gebruikt
Olie Synth 2000?? Lijkt me een volsyntheet. Als dat er al inzat kun je dat natuurlijk gebruiken maar ik zou bij twijfel een halfsyntheet nemen met de viscositeit 20 w 50 of 15 w 50.
je moet natuurlijk wel een passende ring nemen en als je die dan gewoon aandraait (vast=vast en niet onbenullig!!! ) is er niks aan de hand en gaat het gewoon goed.de alu afdichtringen draai je ertussenuit. dit komt omdat alu veel zachter is en over het algemeen passen de aluringen ook niet goed.( gat te groot)