Hotzager
Newbie
Newbie

Alfetta v6 start niet

za jul 26, 2008 21:51

Bougie's vonken en de pomp loopt alleen de injectoren gaan niet open (krijgen wel plus)
Als ik met de powerprobe een min aan de injector geef loopt ie wel heel even
Het gaat hier om een alfetta QO waar nu een omgebouwde v6 van een 164 in ligt(met kabelboom van een gtv6 oud type)
Ik hoop snel wat te horen ivm aankomend alfaweekend
Mvg Barry

Andretti Molletti

RE: Alfetta v6 start niet

za jul 26, 2008 22:35

Heeft hij wel gelopen in deze configuratie?
De oude GTV6 had laagohmige injectoren, de 164 met motronic had hoogohmige injectoren... welke ecu gebruik je en wat is je weerstand van je injectoren?
Ook de +50 van het coontactslot moet binnenkomen op de ecu geloof ik (anders eens starten met remmenreiniger en kijken of i daarna wel loopt)
Daarnaast kun je even kijken naar je stationaircontact of gasklepsensor al lijkt me dat onwaarschijnlijk...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 27, 2008 00:21

Dus een 164 motor omgebouwd naar Jetronic? :?

ontsteking is apart geregeld van de injectie in dat geval. remmenreiniger/ starthulp sluit dan in ieder geval de ontsteking uit. ecu krijgt signalen van de ontsteking aan de hand waarvan het inspuitmoment bepaald wordt. helaas kun je die signalen niet meten met een multimeter maar heb je dan een scope nodig.

Doet de motor helemaal niks met starten, ook geen enkel plofje of zo? je hebt namelijk ook een koudstartinjector die zou moeten inspuiten. Als de temperatuursensor kapot is loopt de motor volgens mij ook niet meer. Motronic was makkelijker geweest, heb ik meer ervaring mee.

Zitten de benzineslangen wel goed aangesloten :oops: ? niet dat de aanvoerleiding tegen de drukregelaar aan zit te drukken... je zou niet de eerste zijn die daarmee de mist ingaat. :roll:

Succes ermee.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

jef 75
Guru
Guru

zo jul 27, 2008 00:35

Zitten de benzineslangen wel goed aangesloten ? niet dat de aanvoerleiding tegen de drukregelaar aan zit te drukken...je zou niet de eerste zijn die daarmee de mist ingaat

dat word niet vlug vergeten :twisted: :twisted: ,maar idd o zo belangrijk :wink:

Hotzager
Newbie
Newbie

zo jul 27, 2008 11:10

Goede morgen
Motor heeft in een 90 gezeten en liep toen gewoon goed
Het nummer van de ecu is bosch 0280001117 denk een jetronic staat er niet op(zwarte doos)
Wou met de kabelboom van de 90 niet meer lopen na ombouw en hebben daarna op aanraden van bud (garage van de wereld) een kabelboom
van een gtv6 genomen(bud is er ook nog 3 dagen mee bezig geweest maar kreeg hem ook niet aan de gang)
We hebben toen ook de ontsteking/bombine/injectoren en de luchtmeter van een gtv6 gebruikt
Op de koudstart loopt de motor gewoon (doorverbonden blijft ie ook lopen)
De benzineslangen zitten ook goed aangesloten
De injectoren moeten een minpuls krijgen maar krijgen deze niet
Voor de rest van de vragen moet ik eerst naar de auto toe maar deze staat bij Ruud(eigenaar)
Ruud word vandaag vader dus dat word dan volgende week
Alvast bedankt
Mvg Barry
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 27, 2008 12:45

de koudstart is los van de ecu geregeld, evenals de ontsteking. ik denk dat je ecu geen fatsoenlijk signaal ontvangt van de ontsteking waardoor deze geen inspuitpulsen afgeeft of dat de ecu zelf misschien defect is. signaal van de ontsteking komt volgens mij binnen op pin 1 van de ecu. even met scope kijken of dat aankomt dus...

Als je toch alles ging ombouwen had je beter naar Motronic kunnen gaan, vooral als het een 164 motor is, deze heeft immers de 60-2 opstelling al voor een bdp sensor. Motronic loopt mooier als een Jetronic, en je kunt hem chippen. Mocht je alsnog willen ombouwen naar Motronic, volgens mij heb ik alle onderdelen nog wel liggen.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

joy
Full Member
Full Member

zo jul 27, 2008 13:24

Kijk ook eens naar je dubbelrelais. Het is mogelijk de stekkers van dit relais om te draaien. Krijg je ook van dit soort verschijnselen. En met omdraaien bedoel ik dan onderling verwisselen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”