Iemand een suggestie?
Ik probeer me nu heel erg hard voor te stellen hoe velgen slijtage indicatoren zouden kunnen door slijten?????
Mijn type 2 QV heeft geen Alfacontrol maar wel remblokslijtage indicatie, werkt ook gewoon op het dashboard lampje.Maar gaat het hier nu om het lampje in de Alfacontrol of op het dashboard? Ik kreeg de indruk dat het dashboardlampje bedoeld was maar de remblokslijtage is daar volgens mij niet aan gekoppeld, wel aan de Alfacontrol.
De velgen zijn wel geschikt voor een alfa, ze komen onder een alfa 33 1.4 vandaan, daar zitten waarschijnlijk andere remblokken op dan op de 16V... Bij het monteren heb ik er boven op gestaan en er is genoeg ruimte tussen de velg en de blokken. Het is het lampje op het dashbord met zo'n uitroepteken...Als je je velgen af moet schuren om te voorkomen dat ze tegen de schijflopen, vraag ik me af of die velgen die je hebt wel geschikt zijn. Kun je hier niet even een plaatje neerzetten over welke "ruimte" of speling je bedoeld??
Ik heb zo de indruk dat je iets anders bedoeld dan wat je hier neer typt..![]()
Achter zitten trommelremmen met schoentjes... Dus ik ga er vanuit dat het om de remmen voor gaan, dacht dat ook bij het remmen iets van 90% de voorste remmen belast worden en 10% achter....een 16v heeft achter toch ook schijven??? er zijn overigens genoeg Alfa's die remschijven achter hebben.