fijn, nu heeft i zijn serieweerstand vd fanmotor doorverbonden...Zekering weet ik zo uit hoofd niet.Maar als je wilt proberen of t systeem werkt kun je de temperatuursensor even overbruggen: De stekker(s) van de temp.sensor losnemen (sensor zit ergens in de radiator geschroefd) en even doorverbinden met een stukje draad wat aan beide zijdes gestript is.Als je fan dan gaat draaien (contact aan (?),pas op voor je vingers!!) is de temp sensor stuk..
Suc6, grtz,fRank
Sinds de introductie van de TS 16V zit er al geen thermoswitch meer op je radiateur...
Klopt wat Whizz zegt, je ECU stuurt de fan aan. Losnemen tempsensor (op het thermostaathuis) is al genoeg om een noodloop te creeren waarbij de fan ingeschakeld wordt... en er een storingscode in het geheugen van de ECU gezet wordt.
Wat je kunt doen is in de zekeringen en relais kast bij de accu de juiste twee relais opzoeken en deze doorverbinden. Er is een kleiner rood relais om de fan op halve snelheid te laten draaien, en een groot zwart relais om de fan op volle snelheid te laten draaien. Doorverbinden van deze relais is een mooie manier om te testen of de fan werkt...doorverbinden doe je met een draad met daarin een zekering van 25 Ampere.