Giulia555

"Platte" bochten voorste demper

ma apr 18, 2005 11:25

Afgelopen week GTV6 even uit laten lijnen. Staand onder de auto zag ik dat de bochten van de voorste demper redelijk afgeplat (ingedeukt) waren door de klappen op wegdek vanwege lage onderstel. Uitlijn meneer (die zelf behoorlijke race ervaring heeft) vertelde me dat dit wel een aantal PK'tjes kan schelen omdat de gassen slechter kunnen wegstromen...

Iemand ervaring hiermee? Deuken lekker laten zitten of nieuw dempertje er op zetten? Alvast dank,

groet,

Arjan

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: "Platte" bochten voorste demper

ma apr 18, 2005 11:32

Als ie echt dicht zit kan dat je je uitlaatkleppen kosten....

(zei de man met een deuk in zijn onderste uitlaatbocht)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma apr 18, 2005 11:37

Kan idd wel invloed hebben. Probeer jij maar een adem te halen door een rietje tijdens het hardlopen...:biggrin:

Een beetje plat kan natuurlijk niet veel kwaad. Het hangt er gewoon vanaf hoeveel het doorstroomoppervlak kleiner is, maar als ie bv tot het midden plat is, zou ik onmiddelijk tot vervanging overgaan. Tis niet alleen je vermogensafname, maar de warmtehuishouding kan ook in het gedrang komen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 11:40

Wellicht is een carterbeschermer ook wel makkelijk.
Scheelt je toch regelmatig vervangen van je bochten.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2005 12:29

Dickamerica had zover ik weet, onder zijn (helaas gestolen :shock: ) 75 qv een complete uitlaat zitten van Eps.
Hier waren de bochten zoveel als mogelijk 'opgehoogt' en de voorste vlamdovers verwijderd (wat ook weer wat ruimte tussen wagenbodem en uitlaat opleverd) :!:
Volgens mij heeft ie er wel wat pics van , mail m eens...
Grtz, fRank (die hetzelfde probleem heeft bij z'n 75 en 90... :wink: )
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

juultje
Guru
Guru

ma apr 18, 2005 12:55

Volgens mij loopt bij een Alfetta GTV (in iedergeval 4cil.) de uitlaat naast/onder de carterbeschermer uit.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 19:07

Tja, iedereen heeft dat probleem. Vervangen je hem door een nieuwe, is die ook zo weer plat! Dus mee leren leven maar...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Rob GTV6
Member
Member

ma apr 18, 2005 21:01

Ik heb er een setje van RS onder zitten en ik moet zeggen dat ik de grond niet meer raak maarja, ik had eerst het setje moeten monteren en dan nieuwe bochten.

Rob (GTV6)
'' Alfa Romeo '' op m'n lijf geschreven.

PDAHazzard

di apr 19, 2005 01:32

Mijn - nog af te leveren - alfa 75 had ook platte bochies, maar ik heb er mooi een nieuw exemplaar onder gezet, want geknepen lijkt me a) niet goed voor de doorstroming b) niet goed voor de warmtehuishouding. c) niet goed voor het vermogen en d) niet goed voor het verbruikt.

Vervangen dus die hap.

En ja, ze hangen onder het carter uit, dus de kans dat ze weer plat worden is best groot. Erug voorzichtig over de hobbels hier en daar dus.... :-(

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 18:44

bij m'n 4 cyl. Alfetta is de bocht -dwz het rechte stuk boven de bocht- aangepast, zodat deze wat hoger hangt. Er past slechts een pink tussen de uitlaat en de dwarsbalk waar het stuurhuis op gemonteerd zit. De carterbescermer is nu (t.p.v. de uitl. bocht, dat wel) het laagste punt en raakt slechts zeer zelden de grond. Eigenlijk alleen bij zeer slecht wegdek met kuilen, etc. :D 8)
kortom: vervangen, maar indien mogelijk iets aanpassen/ inkorten. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 18:51

Ik heb begrepen dat er voor de Alfetta geen carterbeschermer verkrijgbaar is zoals bij de Giulia. Zoiets is natuurlijk zelf best te maken. Is er iemand hier die dat al gedaan heeft?
En zijn daar foto`s van? En als hij onder een Alfetta past dan past hij ook onder een Giulietta en 75 neem ik aan.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 19, 2005 18:58

Die van mijn Alfetta is beslist geen doe het zelf product, maar helaas kan ik je niet vertellen of er nog aan te komen is, want hij zat al op de auto toen ik die kocht. :D :wink:
En natuurlijk past ie dan ook onder andere transaxle's, maar voor een 6 pitter moet je dan toch wel een andere hebben of die aanpassen. Bovendien moet er zowiezo een hoekstaaltje ingelast worden van de linker koker naar de rechter (of andersom :wink:, tussen motor en de balk ervoor. :o Ik heb er zo geen duidelijke foto van. :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 19, 2005 20:57

Bij mijn 75 is de voorpijp, vanaf de turbo tot de middenpijp, zover ingekort dattie nu strak in de cardantunnel hangt. ik raak de uitlaat dus bijna nooit :lol:

er is geloof ik een cm of 5 tussenuitgehaald
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”