lex thissen

RE: 1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaal?

wo apr 06, 2005 23:43

Weet ik niet precies bij een 156 ( nooit onder de kap gekeken :roll: ), maar er moet een alu ( bosch ?) kast zitten tussen de lucht filter en aanzuigbuis naar het inlaat spruitstuk ( hier zit ook nog de gasklep tussen gebouwd) volgens mij kan je deze open schroeven,
bij oudere types zit hier een zwart kapje op gekit.

:!: Wees hier wel voorzichtig want het is behoorlijk fragiel daar binnen en kost een paar centen :wink: .

Het zouden natuurlijk ook sensoren kunnen zijn die de computer nodig heeft, Temp, Lamda, etc, altijd lastig dit soort problemen

zijn hier anderen nog mee bekend ( 156 1.8 )?

Succes Lex.

lex thissen

wo apr 06, 2005 23:47

Ps, misschien hier eerst de stekkers eens kontroleren :idea: .

Lex

CvAlfa

do apr 07, 2005 22:52

Ik ga het een en ander even proberen. Een ander vraagje, hoe plaats je een plaatje bij de berichten die je op het forum zet zoals jij je 75 er op hebt staan?

Dit lijkt mij ook wel wat.

CvAlfa

do apr 07, 2005 22:56

het is al gelukt. nu de auto zelf nog in orde krijgen

lex thissen

do apr 07, 2005 23:04

Fototje ziet er beter uit dan die van mij :wink: , en een mooie auto zo te zien.

Lex.

alfaman
Newbie
Newbie

do apr 07, 2005 23:17

Luchtmassa meter zit in het midden van de aanzuigbuis vanaf het luchtfilter naar de gasklep. Er zit een kabeltje op. Het is dus niet een alu kleurige box, maar een zwarte plastic buis met een sensor. Just in case je de verkeerde dingen gaat loshalen :wink:
Kijk even op het alfa 156 forum voor tips en trucks http://www.clubsoftware.nl/phpwcms/pop.html

Suc6 ermee....

lex thissen

Re: RE: 1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaa

do apr 07, 2005 23:20

Luchtmassa meter zit in het midden van de aanzuigbuis vanaf het luchtfilter naar de gasklep. Er zit een kabeltje op. Het is dus niet een alu kleurige box, maar een zwarte plastic buis met een sensor. Just in case je de verkeerde dingen gaat loshalen :wink:
Kijk even op het alfa 156 forum voor tips en trucks http://www.clubsoftware.nl/phpwcms/pop.html

Suc6 ermee....
Kijk..... dat bedoel ik :wink:
Thx.

Lex.

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

do apr 07, 2005 23:34

Maak je stappenmotorje eens goed schoon.
Demonteren nacht in de wasbezine en inspuiten daarna met wd40.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

lex thissen

vr apr 08, 2005 00:26

Ik bekijk dit probleem louter vanuit een technisch ( auto ) oogpunt, "niet " model gerelateerd.
Maar naar mijn idee :idea: zou die stappen motor er niets mee te maken moeten hebben. Die is volgens mij alleen voor de cruise control ( om dus de lucht klep in een bepaalde stand te zetten ) en misschien...............het stationair?

Ik kan het mis hebben, lees 156 specifiek :?:

Lex.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

vr apr 08, 2005 12:25

Is je ontsteking nog wel in orde????

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr apr 08, 2005 16:26

Ik bekijk dit probleem louter vanuit een technisch ( auto ) oogpunt, "niet " model gerelateerd.
Maar naar mijn idee :idea: zou die stappen motor er niets mee te maken moeten hebben. Die is volgens mij alleen voor de cruise control ( om dus de lucht klep in een bepaalde stand te zetten ) en misschien...............het stationair?

Ik kan het mis hebben, lees 156 specifiek :?:

Stappenmotor is idd voor stationair(onder de 1800 rpm gaat hij bijregelen dacht ik)
Omdat het euvel zich voordoet als je 50 rijdt(dan geef je bijna geen gas)kan dit veroorzaakt worden door de stappenmotor.
Ik had deze klachten met mijn 164 T.S Super en na het reinigen van de stappenmotor was het over(kreeg de tip van mede alfist)
Als je 50 in de stad rijdt moet je af en toe je gas ff liften en op dat moment gaat de stappenmotor werken,als je dan het gaspendaal weer licht intrapt voel je dat inhouden een beetje.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

lex thissen

vr apr 08, 2005 22:57

@ Danny.

:thumbs: man, weer wat geleerd.

Bij m'n andere auto ehh 1.8 T, heb ik dit ding er ook 'n keer uit gehad omdat deze na "vollast" gereden te hebben, ook een beetje stoterig wordt tijdens gas los en gas bij.
Hier zit aan het begin een micro switch die dan het stationair regelt in de computer naar mijn idee. Er zat idd ook een motortje in die volgens mij ook een beetje zenuwachtig mee zat te jutteren :-k

Greetzz Lex.

CvAlfa

wo apr 13, 2005 10:19

Dat wordt dus de lmm schoonmaken, en de stappenmotor. :!: :!:

Waar zit de de stappenmotor en hoe ziet ie eruit??
(moet nog veel leren) :lol: :lol:

Ik vind het wel top dat er zoveel goede reactie's komen, bedankt allen!!

CvAlfa

vr apr 15, 2005 22:33

Luchtmassameter schoongemaakt en hij slaat nu wel sneller aan bij het starten naar mijn idee.

Ook de ruitensproeier werkt weer, beide aansluitingen naar de sproeiers zelf waren los
of niet aangesloten.
Das al weer mooi.
Wordt vervolgt

Terug naar “Algemene Technische vragen”