ErwinV6

75 V6 slaat niet aan?

di apr 12, 2005 12:18

Mijn v6 loopt vanaf gisteren ineens te vervelen dwz. start slecht of niet...
Motor wil vooral koud niet aanslaan en als hij dan start na zeer lang proberen loopt hij eerst op een paar cilinders om vervolgens de rest wakker te schudden.
Net startte hij wel en liep vervolgens op 2??cilinders ofzo en kon gasgeven wat ik wilde maar er gebeurde niets anders dan veel ploffen etc.
Misschien de luchtmeter?? :roll:
Iemand een idee :idea: ?

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 V6 slaat niet aan?

di apr 12, 2005 12:36

Het kunnen meerdere dingen zijn, maar is het een L-jetronic of een Motronic? Gebruik je de auto elke dag of staat ie vaak lang stil? Heb je een reserve luchtmeter, dan kan je het snel even controleren? Het heeft waarschijnlijk met de benzinetoevoer te maken, draait je pomp goed (relais van de pomp)? Koude start injector?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

matra sports
Guru
Guru

di apr 12, 2005 12:51

check de connector op de luchtmeter eens. alle pins nog oke? wellicht eentje weggedrukt. ik vergat deze connector eens aan te sluiten waarna dezelfde symptomen als jij beschrijft zich voordeden.

groeten
jos

Marcel

di apr 12, 2005 13:03

Hallo,

Controleer verdelerkap/rotor of te wel het onstekingssysteem. Mocht dit goed zijn ga dan verder met het het brandstofsysteem. Maar dit lijkt een ontstekingsprobleem.

Marcel.

ErwinV6

di apr 12, 2005 19:20

Het is een L-jetronic.
Ik heb het nog niet kunnen vinden dus denk dat ik hem maar f wegbreng, dit is nl. de V6 die ik dagelijks wil gaan rijden dus moet wel goed zijn natuurlijk, bovendien is het plan om ermee naar de Mille Miglia te gaan... :lol:

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: 75 V6 slaat niet aan?

di apr 12, 2005 20:42

Mijn v6 loopt vanaf gisteren ineens te vervelen dwz. start slecht of niet...
Motor wil vooral koud niet aanslaan en als hij dan start na zeer lang proberen loopt hij eerst op een paar cilinders om vervolgens de rest wakker te schudden.
Net startte hij wel en liep vervolgens op 2??cilinders ofzo en kon gasgeven wat ik wilde maar er gebeurde niets anders dan veel ploffen etc.
Misschien de luchtmeter?? :roll:
Iemand een idee :idea: ?
ik heb volgens mij hetzelfde gehad, was van de één op de andere dag.
een nieuw setje bougie kabels en bobinekabel en het was verholpen.
misschien is het dat :?:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

GTV
Guru
Guru

di apr 12, 2005 21:03

check ff de connectors achter het handschoenkastje die branden vaak in(goed kijken)suc6 :wink:

ErwinV6

wo apr 13, 2005 08:57

Ik mannen hardstikke bedankt voor de tips hier hebben we wat aan :wink:
@Jan bij mij was het inderdaad ook van de ene op de andere dag, heel vreemd.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 13, 2005 12:25

Stinkt ie naar benzine? Dan is het een ontstekingsprobleem denk ik. Dan zou ik inderdaad rotor en verdelerkap eens controleren (en de timing..)

Stinkt ie niet naar benzine (dat heb je niet beschreven) en gecombineerd met het feit dat ie niet op gasgeven reageert, dan zou het ook heel goed aan de benzinetoevoer kunnen liggen. Dan denk ik meteen aan de stekkers rechtsonder het dasboard kastje. Mijn V6 heeft ook een tijd problemen gehad (motor slaat af onder het rijden). Bleek die stekker te zijn. Je moet ook de pomp horen lopen (of voelen, als je je hand eroplegt).

Check verder of alle luchtslangen goed aangesloten zijn (geen lekkages)
Alfa romeo: The art of the machine!

Marcel

wo apr 13, 2005 15:35

Hallo,

Mocht je benzientoevoer willen controleren ga dan als volgt te werk. Verwijderen of neem luchtfilterhuis los. Steek een schroevendraaier naar binnen om luchtschuif te openen.
Neem brandstoftoevoerslang los, aansluiting brandstofgallerij, en zorg voor een redelijke opvang bak. Zet het voertuig op contact en controleer of de pomp pulserend brandstof levert.
Let op bij losnemen van brandstoftoevoerslang of hier een zekere restdruk aanwezig is. Indien je het niet zeker weet monteer de brandstoftoevoerslang en start het voertuig.
Daarna opnieuw brandstoftoevoerslang losnemen. Brandstof moet er als ware uitspuiten.
Let wel, controleer eerst voordat hieraan begint de timing. Gezien het probleem lijkt het een ontstekings of timing probleem.

Veel succes,

Marcel.

Terug naar “Algemene Technische vragen”