Robin

CD-speler niet te bevestigen in deze Alfa 146 :S

di apr 12, 2005 15:48

Ik heb gisteren een Alfa 146 gekocht en dacht vandaag even een CD-speler te gaan kopen en te instaleren, mmmmmm

Eerst de 2 vastgeplakte plastic kapjes verwijderd om te kijken wat voor aansluitingen er achter verstopt waren:
Afbeelding

Wat ik toen zag deed me toch wel een beetje schikken. Ik heb de zijkanten even overbelicht om het probleem iets duidelijker weer te geven. Achter de opening zit dus helemaal niets, alleen een gappend gat waar ik naar mijn inzien dus nooit een frame kan vastschroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Ik neem aan dat dit er zo niet standaard uitziet bij een Alfa 146 :lol:
Aangezien ik niet al te technisch ben, de vraag of 1 van jullie een idee heeft om met deze omstandigheden een cd-speler in te bouwen.

Zover ik weet moeten er toch echt "zijwanden" aanwezig zijn waar ik me schroeven in kan bevestigen ???

Ik moet de radio nog kopen, en even voor de zekerheid.

Dit zijn toch iso-connectoren ? Ik neem aan dat met deze twee en de attene de bedrading verder compleet is ?

Afbeelding

Alvast bedankt,
Robin

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: CD-speler niet te bevestigen in deze Alfa 146 :S

di apr 12, 2005 15:53

Robin, als ik me goed herinner van m'n 146 bestaat er een ander bakje, dat je plaatst waar dit uit komt. onder heb je dan nog een klein opbergbakje, erboven een gat waar een standaard radio-rail (of hoe noem je dat ding om vast te "plooien") past !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

kroehlur

di apr 12, 2005 16:01

De frame van je CD speler wordt niet met schroeven vastgemaakt. Die zit met een sort haakjes die je van de stalen frame buig achter de voorfront van je dashboard. Geen probleem dus. Je zult het zien als je met je nieuwe radio in je handen staat.

Zoiets dus:

Afbeelding

Zie je de haaken daar? Pijlvormige dingen?

Dat zijn ISO stekker's en daarmee kan je gewoon je radion verbinden. Het kan zijn dat je ff moet kijken naar je stroomstekker's om de radio op de juiste manier werkend te krijgen maar dat staat in de installatie handleiding vermeld.

Suc6.

Egbertone
Guru
Guru

di apr 12, 2005 16:03

Robin,

Van die twee bakjes die er bij jou ingeplakt zitten, hoort er normaal gesproken maar 1 in te zitten. Deze zit onderop en zit geklemd, niet geplakt. Daar boven zit dan een DIN-ruimte voor een radio.
Bij jou is er duidelijk mee "geklooid". Waarschijnlijk heeft er een "dubbel DIN" installatie in gezeten of zoiets. In het grote gapende gat dat er nu bij jou zit, hoort in het midden een dwarsbalkje te zitten. Het zijn dus eigenlijk 2 gaten, waarin je onder het bakje klemt en boven de radio bevestigt.

Je zou bij de dealer na kunnen vragen of het desbetreffende stuk console los te vervangen is of je moet even creatief zijn en zelf de boel oplappen.

Succes!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 12, 2005 16:06

Die lijkt me volledig. zwarte stekker zijn de speakers, witte de power. Antenne is ook aanwezig ! Koop bij Brezan oid een verloopstekker zodat je niet hoeft te gaan knippen ! Werkt altijd netjes.

Robin

di apr 12, 2005 16:11

Wauw bedankt voor de snelle respons allemaal !!! :thumbs:

Ik had al zo'n vermoeden dat er flink mee gekloot was en er hardhandig te werk is gegaan.

Fijn om te weten dat ik niet hoef te schroeven en ik hem kan vast haken.

Aangezien het middendwars balkje dus ontbreekt lijkt mij bovenin geen optie, vrees dat hij naar beneden valt. Maar daar kom ik wel achter als ik het frame in handen heb :lol:

Onder is ook een optie al is er een groot stuk plastic afgebroken aan de rechterkant, even kijken op welke positie de haakjes zitten die ik moet ombuigen.

Denk dat ik eerst de cd-speler maar ga aanschaffen en moet kijken hoe het eruit komt te zien als ik 1 van de 2 overblijvende bakjes eronder of er boven terugplaatst.

Als het er niet uitziet inderdaad een idee om de dealer te bellen of ze de orignele console kunnen leveren.

Bedankt allen !

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 12, 2005 16:15

Hij hoort boven te staan, dat sowieso

zo'n nieuw stukje mag geen probleem zijn om te vinden !

jdejager

di apr 12, 2005 16:59

Kijk anders eens op de sloop of je daar niet een deel van de middenconsole kunt regelen.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 12, 2005 23:46

ik vrees dat jouw 146 ooit ten prooi is gevallen aan proletarische winkelaars, oftewel, oude inbraakschade waarbij de radio er met lomp geweld uitgerukt is
dwarsbalkje hoort in de middenonsole vastgeschroefd te worden, maar bij de jouwe niet meer mogelijk
eigenlijk zou je de hele onderkant van je dashboard moeten vervangen, deel kost iets van 175 euro en is, zeker als je het voor het eerst doet, een halve dag werk.
na wat training is het mogelijk om het ruim binnen de anderhalf uur te doen :wink:

het dwarsbalkje kan je er natuurlijk ook in vastkitten, onderste bakje erin, balkje erbovenopleggen voor de plaats, en een klodder kit aan de zijkanten.
dan je radioinbouwframe plaatsen en je ziet er niets meer van
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”