alfa 166

Accu Leeg

za apr 09, 2005 11:59

Toen wij deze week terugkeerden van vakantie was de accu van de auto die thuis was gebleven(GTV) helemaal leeg. De accu is nieuw en we waren maar een week weg. Hoe kan ik uitvinden waarmee de auto in stilstand zoveel stroom verbruikt en hoe kan ik dit voorkomen?

Bedankt voor de tips

Dyon

RE: Accu Leeg

za apr 09, 2005 12:38

Weet je zeker dat je binnen verlichting uit was? dit kan wel eens de oorzaak wezen heb ik ook al een keer gehad.

alfaromeo155

za apr 09, 2005 13:36

het kan zijn dat je een lekstroom heb. dit kan je meten met de amperemeter.
haal de minpool los sluit de ampere meter aan tussen de pool en de klem. de waarde die je nu ziet mag niet hoger zijn dan zo'n 0.03A is deze hoger haal dan een voor een de zekering eruit. daalt bij bepaalde zekering de waarde weer naar zo'n 0.03A weet je dat in dat circuit een verbruiker zit. en dan verder zoeken. bedrading nakijken. stekkers los. enz.

alfa 166

za apr 09, 2005 16:06

Ik denk dat de stroom verloren gaat bij de elektrische antenne. Deze functioneert momenteel niet maar het motortje maakt nog wel geluid. Wie weet welke zekering dit bij een GTV van bj 2000 is. Mijn instructieboekje is nl nog van het oude model hier zitten de zekeringen op een andere plaats.

alfaromeo155

za apr 09, 2005 18:11

waarschijnlijk dezelfde als de radio. want daar word die ook door aangestuurd volgens mij

Terug naar “Algemene Technische vragen”