Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 10:34

Rechterdeur van 33 ('93) gaat van binnenuit niet meer open. Als de de 'half-in-het-slot' zit is die wel te openen. Van buiten uit werkt alles prima. Achterdeur links zelfde euvel, maar daar zit nooit iemand.
Dit probleem begon 3 weken terug, ik er mee naar garage (en bij garage deed ie het wel, zul je weer zien). Daags er na weer niet te openen. Ook 'Sesam Open U!' helpt niet ....... Wie kent dit probleem????

Gebruikersavatar
Alfons
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do sep 07, 2006 20:32
Locatie: Roermond

RE: deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 12:18

Druk de deur eens tegen het slot (niet erin) en kijk naar de naden rondom de deur, wellicht hangt de deur af. Als je de deur in het slot gooit gaat het wringen en krijg je 'm niet meer op de normale manier open. (heeft m'n 33 ook, deur moet opnieuw afgehangen worden => rotklus)
Alfasud 1.5 super "81
Alfasud 1.5 super "75
GT Junior "72

Rob33

RE: deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 12:46

Ik had volgens mij precies hetzelfde. Ik zou even naar het binnenwerk kijken. ik was klaar met een tie wrappie

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 13:54

Het slot smeren (dan moet je wel even het deurpaneel demonteren) met wat vet of desnoods olie kan ook nooit kwaad. slot demonteren en dan schoonmaken voordat je het gaat smeren is natuurlijk nog mooier.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 14:28

ik heb het probleem ook gehad bij zowel mijn 33 als bij mn sprint, in bijde gevallen ging het om een gebroken slotveer, hier kwam ik echter pas achter toen het hele slot besloot er mee op te houden ;) en de deur dus niet meer dicht ging (lastig op de snelweg heel lastig zelfs)
eerst zoals sander als voorstelde de boel goed smeren (geen wd 40 liefst dit trekt alleen maar zooi aan) en anders slot mechanisme vervangen (dus niet de cylinger je houd dus ook de zelfde sleutel) dit is een klusje van maximaal 30 minuten ;)


Suc-6 dr mee Sjoerd
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: deur 33 blijft dicht

di mar 27, 2007 14:33

ik heb het probleem ook gehad bij zowel mijn 33 als bij mn sprint, in bijde gevallen ging het om een gebroken slotveer, hier kwam ik echter pas achter toen het hele slot besloot er mee op te houden ;) en de deur dus niet meer dicht ging (lastig op de snelweg heel lastig zelfs)
eerst zoals sander als voorstelde de boel goed smeren (geen wd 40 liefst dit trekt alleen maar zooi aan) en anders slot mechanisme vervangen (dus niet de cylinger je houd dus ook de zelfde sleutel) dit is een klusje van maximaal 30 minuten ;)


Suc-6 dr mee Sjoerd
ja is zo die kl*te veer in het mechaniek breekt dan af.....

je kan ook nog ff kijken of je deurhendel wel goed achter die ring zit en er niet voor. wil ook nog wel eens gebeuren
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

RE: deur 33 blijft dicht

wo mar 28, 2007 00:28

De hendel waarmee je de deur opent zou weleens losgeschoten kunnen zijn van het verdere mechaniek, bij een pech geval zal de hendel gebroken zijn, en dient deze vervangen te worden door een heel exemplaar. (33 deuren altijd met beleid openen)

Op welke wijze wil de deur overigens niet meer geopent worden, van binnenuit of van buitenaf? :oops: zeker laat :oops:

Heb laatst ook wat vulringetjes geplaats op de plek waar de binnenhendel het verdere mechaniek aanstuurt, Op een gegeven levensduur zal er waarschijnlijk wat slijtage ontstaan, waardoor er meer afstand ontstaat. Een ring van 1 a 2 mm moet voldoende wezen, gezien het feit af en toe wel en af en toe niet te openen (en bij de garage met :oops: ).

Je kunt er zoals al eerder opgemerkt vrij eenvoudig bij door eerst alle op de de deur aanwezige onderdelen los te schoeven, en vervolgens het deur paneel los te nemen, enz. Probeer eerst of het werkt voordat je het deur paneel weer vastklikt, want een klik is ook weleens een krak (voornamelijk bij het los halen van die irritante klik systemen (plastik zooi))

succes...

Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

RE: deur 33 blijft dicht

zo apr 01, 2007 10:19

Bedankt voor alle nuttige tips. Ik heb ten 1ste gekeken of de naden rondom deur goed sluiten als deur net niet dicht zit. Sluit echter netjes aan. Het is weekend en weer is prima, dus ik ga maar eens het paneel er af halen. Hoop dat de veer er idd nog op de juiste manier op zit. Als missie geslaagd is horen jullie het wel.....

3 uurtjes nu verder en missie is geslaagd. Heb 't mechanisme schoongemaakt. Veer is nog redelijk. Heb er voor gezorgd dat alles soepel beweegt en heb zoals ALFA33_1.7 schreef een 2mm dikke vulring geplaatst en dit blijkt goed te werken. Thanks by deze dan...!

Gebruikersavatar
Joop
Member
Member
Berichten: 176
Lid geworden op: di jul 05, 2005 12:02
Locatie: Den Haag

RE: deur 33 blijft dicht

ma apr 02, 2007 21:59

Kijk, daar is nou een forum voor 8) Praktische tips van liefhebbers :wink:
Oude liefde roest niet (hoop ik)
Nu: Alfetta GT 1.6 1978
Eerder: Alfa 156 SW 2.0, Alfa 155 TS 1.8, Alfetta GTV 2.0 (1981) ,Alfetta GT 1.8 (1975),
33SW 1.4 1992 met 1.7 (8(
156 Berlina 1.6 uit 1999 in Azzurro Achille (baby blauw)V) motor

Terug naar “Algemene Technische vragen”